뉴에이지 루시퍼 입문
또 다른 뉴에이지의 주요인물인 데이비드 스팽글러는 그의 그리스도를 생각하며라는 책에서 이 "그리스도" 또는 주 마에트레야의 진짜 정체를 드러낸다. 그는 말한다: "그리스도는 루시퍼와 같은 포스이다... 위대한 '입문시키는 자'(initiator)...우리가 뉴에이지 속으로 들어감에 따라서 루시퍼는 우리 각자의 내부에서 우리를 완전하게 만들기 위해 일한다." 그리고 그는 메이슨 단체를 통해서 어떤 입문이 수행될는지를 알려준다:
"우리에게 그리스도에 이르는 길을 보여주는 빛은 루시퍼로부터 온다...위대한 입문시키는 자... 루시퍼는 우리에게 최종적인 루시퍼 입문을 주기 위해 온다...다가올 날들 많은 사람들이 대면할. 왜냐하면, 이것은 뉴에이지로의 초청장이기 때문이다."
따라서, 뉴에이지의 톱 리더에 따르면, 이 새로운 보편 종교는 메이슨 같은 조직을 통해서 나타날 것이며, 뉴에이지로의 입문은 메이슨 신전에서 거행될 것이다.
[이 글에서 ''메이슨리''(masonry)는 편의상 '메이슨'으로 번역했으며, 이미지와 강조는 역자가 추가한 것이다. 프리메이슨의 첫 3개의 등급은 도제(Apprentice), 숙련공(Craft), 장인(Master) 등급으로 형성되어 있으며, '어뎁트'(adept)는 미스테리를 깨우친 마스터를 의미한다.]
----------------------------------------------------------
프리메이슨과 뉴에이지 세계종교
글쓴이: 딕 스미스 & 옮긴이: 청춘(Being Renewed)
안데스의 마추픽추
깜빡이는 촛불을 보며 그녀는 불꽃과 하나됨을 느꼈다. 갑자기, 그녀는 어두운 동굴의 샘물 건너편에 있던 데이빗이 희미한 빛에 둘러싸인 것을 보았다. 더욱 놀라운 것은, 땅속 동굴 가장자리에 있는 초목들 주위를 춤추는 떨리는 오라를 본 것이었다.
갑자기 그녀는 자신의 몸을 떠나고 있음을 느꼈다! 그녀는 동굴 위로 떠오르더니 구름을 지나고 지구를 지나 달까지 밀려갔다. 그녀는 그녀 뒤를 따르는 가느다란 은선(silver cord)을 보았다. 그녀는 달을 지나서 우주 저편 어둠 속으로 가서 성운을 보았다. 그녀는 은선이 이렇게 멀리까지 올 수 있는지 궁금했다. 이런 제한적 생각이 들자 그녀는 다시 지구로 돌아오기 시작했음을 느꼈고, 그녀 몸 속으로 되돌아왔다.
셜리 맥클레인의 처음 체외(몸밖/입신)체험의 묘사를 보고 나는 진정으로 메스꺼움을 느꼈다. 지난 1987년 1월 어느 밤, ABC 방송이 이 유명스타의 "사람마저 초월하여"(Out on s Limb)라는 책을 기초로한 2부작 미니 시리즈의 2부를 방영했을 때 수백만 명의 다른 사람들이 이를 본 사실을 나는 안다.
모르는 수천명의 사람들이 루시퍼와 동료들이 만든 홍보영화를 통한 매끄러운 모집행사로 인해 뉴에이지에 넘어가고 있었다. 수 분 전, 그들은 그녀의 스승(구루) 데이빗 매닝이 안데스 마추픽추에 가까운 산길로 트럭을 몰고가는 것을 보았다. 좁은 꼬부랑 길을 돌아 내려올 때, 데이빗의 눈은 가려져 있었고, 손은 핸들로부터 떨어져 있었다!
그는 후에, 그의 외계로부터의 여자친구-플라이아데스라는 먼 성단에서 특급비행접시를 타고 도착한 방문자-인 "마얀"이 "신적 에너지"를 사용해서 트럭을 원격조종해서 운전했었다고 겁먹은 셜리에게 설명했다.
데이빗과 셜리가 태평양 바닷가에 서서 파도를 향해 "나는 신이다!"라고 외치는 모습을 보여준 조금 전의 감상적 광경을 누가 잊을 것인가? 드디어 데이빗은, 셜리가 배우고 있는 뉴에이지와 오컬트의 "진리"를 위한 대변인으로 그녀를 채용하도록 마얀으로부터 수개월 전에 위임받았음을 셜리에게 고백한다. 세계적으로 유명한 영화배우로서, "지혜의 마스터들"의 계획을 위한 셜리의 영향력은 매우 컸다.
이 계획이 진짜로 수행하려던 것이 무엇이었는지는 그날 밤에 밝혀지지 않았다. 그것은 셜리의 책에도 나와있지 않았다. 하지만 그 뒤에 있는 악령들은 그들의 계획의 일부를 뉴에이지에 있는 다른 사람들에게 나타냈다. 신세계정부와 뉴에이지세계종교를 세우려는 계획. 앞으로 보겠지만, 이것은 적그리스도의 왕국이며, 이의 핵심에는 프리메이슨이 있다.
메이슨의 "로열 시크릿"(ROYAL SECRET)
"미국 남부지부 33도 최고의를 위해 준비되었고, 이들의 권위로 출판 고대의 인정된 프리메이슨 스코티시 라이트의 교훈과 교리(Morals and Dogma of The Ancient and Accepted Scottish Rite of Freemasonry 앞으로 교훈과 교리로 줄임) 책의 861 페이지에서, 메이슨의 가장 뛰어난 귄위자 알버트 파이크는 그의 긴 권위있는 저술을 다음과 같은 말로 결론짓는다:
만일 당신이 진짜 어뎁트라면, 당신이 프린스인 로열 시크릿은... 조하르[카발라 책]가 균형의 미스테리(The Mystery of the Balance)라고 이름붙인 것이다. 이것은 우주적 균형의 비밀이다...형제여, 이것은 마스터 메이슨의 참 약속이며, 이런 참 로열 시크릿은 참 메이슨 (형제)단체의 성스러운 제국을 만들 수 있으며, 결국 실현시킬 것이다.
이 말은 메이슨의 궁극적인 목표 - 파이크가 "성스러운 제국"이라고 부른 것을 세우는 것 - 를 드러낸다. 이 "제국"은 세계단일정부이며, 이 제국은 뉴에이지세계종교의 왕자가 다스릴 것이기 때문에 "성스럽다". 이 신세계질서는, 파이크가 말하기를, "참 메이슨 (형제)단체"가 될 것이다.
철학의 신
33도 협의회가 공표한 그의 부고에 따르면, 33도 맨리 홀(Manley P. Hall)은 "메이슨의 가장 위대한 철학자"라고 불렸다. 1990년 스코티시 라이트 저널에 의하면 "걸출한 맨리 팔머 홀은 1985년에 그의 프리메이슨에 대한 공헌으로 인해 스코티시 라이트의 최상의 명예인 그랜드 크로스(Grand Cross)를 수여받았다"고 한다.
1929년 출판된 그의 고대철학에 대한 강의라는 책에서 홀은 그가, 파이크와 마찬가지로, 프리메이슨의 "철학적 선출자"가 장래의 신세계제국을 다스릴 것으로 보았다고 지적했다. 그는, 눈앞에 다가온 "더욱 영광된 날"인 뉴에이지의 종을 울려야 하는 "위대한 작업"이 메이슨에게 아직 남아 있다고 말한다.그는 "프리메이슨을 위한 새로운 날이 동트고 있다"고 말한다. 사람들은 이제 "부족한 신학과 물질주의의 절망"을 외면하고, "옛 질서가 무너지는 이 새 시대에서" 사람들은 드디어 "철학의 신"을 찾기 시작한다.
이것이 "철학적 선출자"의 지배를 알릴 것이며, 이는, 당연히 메이슨의 노선을 따르는, 사회의 재구성으로 이어질 것이다. 그는 덧붙인다:
"사회의 재구성에서 그의 몫을 함으로써, 작업자는, 모든 선한 메이슨들이 그래야 하듯이, 그의 "품삯"을 벌 것이다. 새 빛(뉴라이트 New Light)이 동쪽에서 터지고 있으며, 더욱 영광된 날이 다가왔다. 오랫동안 꿈꿔왔던 철학적 선출자에 의한 지배가 실현될 것이며, 이는 그리 멀지 않았다. 충성된 자녀들에세 프리메이슨은 이 나팔소리를 보낸다: '일어나라, 일할 날이 다가왔다. 위대한 작업이 마무리를 기다리고 있다...' [그들은] 우주의 마스터 장인들이다!" [맨리 홀]
뉴에이지-메이슨 커넥션
나는 메이슨이 된 적은 없지만, 1976년까지 나는 같은 오컬트 철학, 또는 시크릿 독트린에 참여했었는데, 그것은 프리메이슨과 뉴에이지운동 모두의 뿌리에 놓여 있는 것이었다. 나는 오랫동안 메이슨의 오컬트 성격을 알고 있었다. 그러나 1987년 뉴에이지운동에 대한 기사를 쓰기 위해 뉴에이지들과 다른 오컬티스트들의 행위를 깊이있게 조사하던 중에 나는 그들이 메이슨에 대한 빈번한 언급과 부딪쳤다.
프리메이슨이 오컬트 미스테리 종교와 고대의 입문(Initiation) 의식(의례)을 어떻게 회복시키려고 하는지 우리가 살펴보는 동안, 메이슨과 뉴에이지운동에 있는 거의 모든 사람들는 스스로 생각하기에 선한 동기로 인해 참여하고 있음을 명심하기 바란다. 불행하게도, 그들은 "광명의 천사로 가장하는" 자에게 속고 있다.
하지만 우리가 주장하는 대로 정말로 프리메이슨과 뉴에이지운동과의 연관이 있는 것인가? 만약 그렇다면, 그것은 어떤 것인가? 다가오는 뉴에이지세계종교의 특성은 어떤 것인가? 메이슨이 정말로 오컬트와 고대신비의식과 이교적 미스테리 종교에 뿌리를 둔 것인가? 드러나는 뉴에이지세계시스템에서의 프리메이슨의 역할은 무엇인가? 이 질문들에 답하기 위해 메이슨과 뉴에이지운동의 권위자들을 함께 살펴 보겠다.
참고 →클릭 ▶ 데이비드 E. 테일러 는 참 종? & 이단 변승우 씨 [큰믿음교회] 입신 체험담 분석 사례 - - 분별과 검증
뉴에이지의 여왕
엘리스 베일리는, 뉴에이지에 대한 약간의 지식이 있는 사람이라면 그 누구에게든지 잘 알려져 있다. 그녀는 "뉴에이지의 여왕"이라고 불려왔다. 사실 그녀는, 소위 "지혜의 마스터(대사)들"이라고 불리는 사람들에 의한 지배를 지구상에 설립하기 위한 세부계획을 드러내는 데 있어서 금세기의 핵심인물이다.
이 계획의 세부사항은 지난 세기 말 "베일벗은 이시스"와 "시크릿 독트린"을 쓴 헬레나 블라바츠키에게 밝혀졌다. H.P.B.(그녀의 이니셜)는 또한 신지학회를 설립했다. 이 책들은, 대백색형제단의 "지혜의 마스터/대사들" 중의 한 명인 드왈 쿨(Djwhal Khul) 또는 "DK대사"로부터 정신적 텔레파시를 통해 그녀에게 "전달된" 것으로 알려졌다. 이는 금세기 앨리스 베일리에게 그녀의 계시를 내려준 - 마스터를 가장한 - 바로 그 악령이다. (H.P.B.와 DK에 대해서는 잠시 후 더 알게 될 것이다.)
금세기 초반 DK의 텔레파시 전달을 받은 자로서 앨리스 베일리는 그 "계획"을 펼치는 것에 관련해서 여러 오컬트 주제에 대해 많은 책들을 썼다.
이 계획의 핵심 부분은 고대 바벨론과 이집트, 그리스, 로마와 과거 이교국가들의 미스테리 종교를 기초한 신세계종교를 세울 것을 요청한다. 엘리스 베일리는 그들의 기원과 중요성에 대해 우리에게 설명한다:
"이런 고대 미스테리(종교)들은 원래 하이어라키[지혜의 마스터들의 집단]에 의해 인류에게 주어졌으며, 이는 다시 시리우스[큰개자리에 있는 하늘에서 가장 밝은 별]에 있는 대백색 롯지(Great White Lodge)로부터의 하이어라키에 의해 수용되었다. 그것들은, 숫자와 단에 속에 숨겨진, 진화과정에 대한 단서를 포함하고 있다... 그것들은 인류의 기원과 운명을 덮고 있다." [엘리스 베일리, 광선과 입문/루시스출판사 1955]
하이어라키라는 뉴에이지 개념과 시리우스 항성에 있는 메이슨 롯지에 대해서는 곧 살펴볼 것이다. 하지만, 우선 뉴에이지 세계종교에서, 그리고 다음 페이지에서 중요한 역할을 할 "미스테리" 또는 "미스테리 종교"에 대해 조금 더 이해를 돕도록 하겠다. 콜럼비아백과사전에 나온 미스테리 종교의 정의는 이렇다:
"그리스와 로마 종교와 주요 비밀 이방종교에서... 신비의식은 비밀로 간직되고 있지만, ...오컬트 지식을 수용하고, 성스러운 드라마(각본)을 수행하는 것을... 포함하는 정교한 입문(의식)을 필요로 하는 것은 알려져 있다... 미스테리의 신들은 주로 생식(fertility)과 관련되어 있기 때문에, 이런 이교의식들은 기록되지 않은 원시적 생식의식에 기초했을 것으로 많은 학자들은 믿는다."
물론, 엘리스 베일리가 인간의 "운명"이라고 비춘 것에 대한 사탄의 참 목적은 그들을 단일세계종교와 그의 가시적, 또는 "표면화"된 이 땅의 왕국의 노예로 삼는 것이며, 이를 통해 인류에게, 그들의 "성스러운 드라마"를 포함한, 미스테리를 회복시키도록 하는 것이다.
인간의 신성
어떤 사람들에게는 사탄이 실제로 존재한다고 말하면 그들에게 정신지체자로 여겨질 수도 있다. 하지만, 우주와 시리우스에 있는 메이슨 롯지에서 온 방문자들에 대해 기술한 뉴에이저들은 사이코들이 아니라, 세계적인 엘리트들이다. H.G. Wells, Buckminister Fuller, Norman Cousins, Dr. Carlos Romulo, Theodore M. Hesburgh, Robert Heilbroner, 존 덴버, 앨빈 토플러, 마하트마 간디, 우 탄트, 로버트 뮬러[유엔 사무차장 3회 연임] 그리고 셜리 맥클레인 등은 거리의 사람들이 아니다. 그들의 색다른 신앙은 그들을 세계 동방종교를 믿는 수억명의 사람들과 조화 선상에 놓는다.
이런 뉴에이자들은 인류가 곧 진화 상의 새로운 단계를 경험할 것이라고 믿는다. 새로운 "고등" 생명체로서 그는, 신성을 향해 가는 다음 단계를 표현해주는 새로운 종교 시스템을 필요로 할 것이다. 이것을 달성하기 위해서 동양종교와 서양종교가 수렴하고 있으며, (두 시스템이 통합인) 새로운 세계종교가 지평 위에 막 떠 있다고 그들은 믿는다. 이 새 종교는 위대한 동양종교의 신비주의에 바탕을 둘 것이다.
하지만 뉴에이저들만이 이 개념을 증진하는 사람들은 아니다! 톱 프리메이슨들도 그러하다! 전 최고협의회 최고위 그랜드커맨더(Sovereign Grand Commander), 33도, 세계 프리메이슨 모협의회이 헨리 클라우센 역시 이런 생각을 주장한 사람이다. 그가 이 땅의 최고 메이슨이었을 시절 쓴 "신비의 등장"(Emergence of the Mystical)에서 그는 뉴에이지의 도래와 이의 동양종교의 신비와의 관계에 대해 말한다:
"오늘 우리는 새로운 시대의 문턱에 서있다. 모든 사인들이 이 사실을 가리키고 있다... 우리는, 고대 신비주의자들의 통찰과 지혜를 이용해서 뉴에이지 속으로 트랜스포메이션(탈바꿈)하기를 바라고 있다. 현대물리와 동양종교의 신비주의 사이의 새로운 상호관계가 있었기 때문에 이런 새로운 세계관이 떠오르고(이머징하고) 있다. - 헨리 클라우센
더 계속하기 전에 "신비주의"(mysticism)라는 용어가 정확하게 의미하는 것을 확실하게 해두자. 신콜롬비아백과사전에 의하면, 신비주의는 "헤르메스 철학자들과 연금술사들의 신비주의전통에 포함되어 있는... 마법, 오컬트, 비술...의 수행을 말한다." 신비주의자는 "신비술, 즉 마법, 오컬트, 요술을 수행하는 사람이다."
이제 클라우센의 선언으로 되돌아가서, 아마 조금 나은 꺠우침으로, 다시 읽어 보라. 이런 정의들을 명심하라. 뉴에이지와 메이슨의 글들에서 이것들을 지속적으로 보게될 것이다. 프리메이슨의 고위 입문자들--프린스들과 어뎁트들--이 뉴에이지 사상을 증진하는 것은 놀랄 일이 아니다. 뉴에이지의 권위자들은, 수세기동안 오컬트 미스테리 종교를 보존해온 프리메이슨의 역할에 대해 종종 언급하며, 프리메이슨의 리더들도 역시 그러하다.
참고 →클릭 ▶ 데이비드 E. 테일러 는 참 종? & 이단 변승우 씨 [큰믿음교회] 입신 체험담 분석 사례 - - 분별과 검증
그 옛날의 종교
이 "옛날의 종교"의 부흥은 물론 "뉴에이지를 위한 종교"로 홍보되고 있다. 하지만 이것은 오래된 익숙한 경고--또는 "냄새"--를 풍긴다. 유황의 냄새를!
이 "새로운" 종교는 사실은 사탄이 사람의 타락을 가져왔던 에덴동산만큼이나 오래된 것이다. 이것은 바벨론에서 꽃이 피었고, 태양신 오시리스와 달의 여신 이시스의 이집트에서 개화했으며, 오늘날에도 힌두교와, 기타 동양종교와, 유니티, 크리스천 사이언스, 유니테어리즘, 신사상(New Thought), 심령술과 몰몬교와 같은 서양종교에서 살아 있다. 또한 프리메이슨의 롯지, 교리와 의식 속에서도 살아 있다.
스스로를 미스테리 종교의 현대적 구현이라고 여기는 조직에--비록 반대로 홍보되고 있지만--자신들이 입문하고 있음을 깨닫는 신입 메이슨은 거의 없다고 나는 확신한다. 하지만, 앨리스 베일리와 그녀의 남편, 33도 메이슨, 포스터(베일리)를 포함한 수많은 뉴에이저들과 메이슨 학자들에 의해 증언된 바로는 이것은 사실이다:
메이슨은, 성경에 나오는 최초의 창조의 날보다 훨씬 전부터 있었던, 신적으로 분여된(imparted) 종교를 바탕으로 파생된 것이다. 너무 오래되어서 날짜를 붙이지도 못하는 태고적에 번성했던 세계 최초의 종교로부터 우리에게 남겨진 것의 전부이다. 이것은 최초의 세계통합종교이었다... 이것은 이집트와 남미의 피라미드의 심볼들이 증거하고 있는 것이다... 고대 미스테리(종교)는 고대진리의 일시적 후견인이었으며 오늘날 메이슨의 직무와 긴밀하게 결합되어 있다... 미스테리(종교)와 메이슨과의 관계는 종종 인식되었으며, 활력있는 연속성의 황금줄기는 그들로부터 현대 메이슨에까지 자취를 남기고 있다. 미스테리(종교)는... 태고종교 속으로부터 시작되어 오늘날 메이슨 속에서 끝난 고대 줄기의 모든 부분이다. [포스터 베일리, 33°, The Spirit of Masonry; Lucis Press]
"메이슨은, 이집트의 오시리스와 이시스의... 미스테리의 직계후예 또는 생존자로 여겨지고 있다." [로버트 굴드, History of Freemasonry]
" 사인, 심볼, 명문들은... 수메르 문명...칼데아 [바벨론], 앗시리아, 로마 심지어 멕시코와 유카타 시절로부터 유래한다... 우리 모관할 프리메이슨 스코티시 라이트의 일부 의식은 태고적으로부터 존재해 왔다. 왜냐하면, 우리는... 에소테릭(비전) 의식 속에서 가르쳐진 고대 미스테리의 어뎁트들과도 같이... 똑같은 위대한 진리와 똑같은 고귀한 철학을 가르치기 때문이다. [헨리 클라우센, 최고 그랜드 커맨더, 33° 최고위원회]
헨리 클라우센은 그가 이 나라의 최고위 메이슨이었을 때 이구동성으로 "우리는... 에소테릭(비전) 의식 속에서 가르쳐진 고대 미스테리의 어뎁트들과도 같이... 똑같은 위대한 진리와 똑같은 고귀한 철학을 카르친다"라고 말한 것에 주목하기 바란다.
뉴에이지운동과 메이슨은, 나의 의견으로는, 루시퍼가 이 땅에서 그의 왕국을 구체화시키기 위해 사용하는 주요 수단이며, 그 왕국은 바벨론과 기타 고대 열방들의 미스테리 종교의 부활이 될 것이다.
미스테리 바벨론의 오컬트 교리들은, 대홍수 이후에 바벨론의 첫번째 왕 니므롯(Nimrod)과 그의 여왕 세미라미스가 미스테리 종교를 세워 페르시아, 이집트, 그리스와 기타 국가들로 퍼뜨려서 입문한 마법사들과 사제들의 비밀형제회를 조직한 시절로까지 거슬러 올라간다.
그들은 해와 달을 발생의 보편적 원리로서 숭배했다. 해는 남성, 또는 능동적 원리였고, 달은 여성, 또는 수동적 원리였다. 이것들은 남녀의 성기--그리고 성적 결합--으로서 상징되었다. 이 이교도들의 남근 숭배는, 고대 모든 인류가 수행한 모든 보편 종교에서 핵심적인 것이었다.
그들의 성전숭배를 위한 입문의식의 일부로서, 이런 모든 나라들은 공통된--어쩌면 제목과 내용은 달라도, 비슷한 플롯의--드라마(각본)를 올렸다.
해와 달의 미스테리 연극
이 드라마는 (겨울 석달을 나타내는) 세 명의 악한의 손에 죽는 (태양을 나타내는) 어느 개인에 대한 이야기이며, 신체를 부분들로 자르고 신체 부분들을 흐트리며, (달을 나타내는) 아내가 찾는 남근을 제외한 모든 신체 부분을 찾으며, 잃어버린 남근을 나무로 된 남근으로 대체하며, 그(태양)가 춘분날에 부활한다는 이야기이다.
이 이야기--이시스의 전설--는 고대 인류들이 수행한 보편 종교--해와 달과 천체를 숭배한 이교적 자연 종교--의 일부이다. 메이슨 최고 권위자들에 의하면, 이것은 프리메이슨의 심볼과 의식을 통해 오늘날까지 보존되어 내려오는 이야기와 같은 것이다!
(이 드라마의) 메이슨 버전의 플롯은 3도, 즉 마스터 메이슨의 입문식의 일부이다. 이는 세 명의 악한의 손에 죽었다는 --솔로몬의 성전을 지었다고 하는-- 히람 아비프의 죽음을 포함하며, 그의 신체를 찾는 것과, "비밀의 단어"의 실종과, "잃어버린" 것을 새로운 단어로 대체하는 것을 포함한다. 이 새로운 단어는 세 개의 태양신의 이름을 섞은 것이며, 따라서 능동적 (남성적) 원리, 즉 남근과 관계된다. 드라마의 클라이맥스에서 히람은 새로운 삶으로 부활한다.
뉴에이지운동은, 입문과정과 함께 이 미스테리 드라마를 온 인류에게 회복시키려고 한다. 뉴에이지로의 입문. 뉴에이지 세계종교의 일부로서 메이슨 신전에서 행해질, 고대 미스테리를 회복시킬 루시퍼 입문(Luciferic Initiation).
오늘날, 프리메이슨의 가장 뛰어난 권위자들에 의하면, 이런 미스테리 종교들의 오컬트 비밀들은 프리메이슨의 심볼과 의식 속에 내포되어 있다. 만일 이것이 사실이라면, 프리메이슨 자체는 종교이어야만 한다. 만일 프리메이슨이 종교라면, 도대체 어떤 종교인 것인가?
메이슨의 권위자들
[본문번역 생략: 프리메이슨의 가장 뛰어난 권위자 앨버트 파이크에 대한 설명 부분입니다. 아래와 같은 내용이 들어 있습니다.
파이크는 스코티시 라이트 메이슨의 최고 권위자였으며, 현재 시행되는 스코티시 라이트(의식)를 작성한 사람이다.
파이크는 지구 상의 모든 그랜드 롯지의 명예회원이었다.
파이크는 델파이 신전의 오라클보다 위대한 오라클이었다.
파이크는 미국 프리메이슨을 불분명한 상태로부터 이 나라의 가장 강력한 조직으로 만들었다.
파이크는 스코티시 라이트를 작성했을 뿐 아니라 그 바탕에 있는 철학을 적은 "교훈과 교리(Morals and Dogma)"도 썼다.]
메이슨은 종교다
[본문번역 생략: 많은 프리메이슨들이 메이슨은 종교가 아니라고 주장하지만 교훈과 교리에서 파이크는 프리메이슨이 오컬트 종교이자 태초로부터 인류의 보편종교라고 확실히 밝힌다. 그는 이렇게 말한다: "모든 메이슨 롯지는 종교의 템플(신전)이다며, 이것의 가르침은 종교의 훈령이다."]
맥키는 메이슨이 종교이지만 기독교는 아니라고 말한다
[본문번역 생략: 알버트 맥키는 프리메이슨 백과사전을 지은 또 한 명의 메이슨 권위자이다. 그의 프리메이슨 백과사전에 이렇게 나와 있다.
"프리메이슨은 종교기관이며, 따라서 삶의 자선적 주관자에 대한 감사를 표하는 기도를 사용할 것을 규율로 삼는다"
"프리메이슨은 기독교가 아니며, 기독교의 대리도 아니다. 특정 교파의 교리에 간섭하지 않지만, 기본적인 종교 진리를 가르친다."]
두 종류의 종교
잠시 멈춰서, 세계에는 단 두가지 종류의 기본 종교가 있어왔다는 사실을 이해하도록 하자. 첫째는 이교(Paganism)로서, 미스테리 종교, 동양종교, 프리메이슨, 뉴에이지운동 등이고, 두번째는 기독교와 이슬람의 모체가 된 유대교(Judaism)이다.
프리메이슨 백과사전에서 알버트 맥키는 이 개념을 잘 알도록 해준다. 그는 "이교"라는 제하에서 이렇게 적는다:
이교: 전 인류의 종교적 예배에 대한 일반적 통칭, 기독교, 유대교, 또는 이슬람교를 수용하는 일부분은 제외. 메이슨 학자가 이교에 관심을 가지는 이유는, 메이슨 시스템과 많은 흥미로운 유사점을 제공하는 전통을 가진 고대 신화들로부터 이교가 주로 발전되었다는 사실에 있다.
기독교, 유대교와 이슬람을 제외한 모든 종교가 루시퍼의 이교적 오컬트 미스테리 종교로부터 공통적으로 기원했다는 사실을 이해하는 것은 프리메이슨을 제대로 분류하는 데 도움이 된다. 이 분류는 확실하게도 유대-기독교 캠프에 속하지 않는다!
이런 이교 종교들과 뉴에이지 운동은 모두 루시퍼에 근원을 함께 하고 있을 뿐만 아니라 뉴에이지 세계종교의 수립이라는 목적도 함께 한다. 프리메이슨의 가장 뛰어난 권위자들에의하면, 프리메이슨은 이런 모든 이교 종교의 "어머니"였다!
많은 메이슨의 비밀은 스스로 나타난다...특히 고대의 승인된 스코티시 라이트의 최상의 도(33도)까지 진전한 사람들에게는. 그 의식(라이트 rite)은 베일의 끝을 벗겨준다. 심지어 초심자의 단계에서조차. 왜냐하면, 의식은 메이슨이 예배임을 선언하기 때문이다.
이것은 신이 모든 사람들의 마음에 심어 놓은 보편적[우주적], 영속적, 불변의 종교이다. 이에 기초하지 않은 어떤 교리도 오래가지 못했다... 이 종교의 성직자들은 모두 이것을 이해하고 이에 헌신한 메이슨들이었다. [알버트 파이크]
[본문번역 일부생략]
메이슨은 보편 종교
지난 100년 간의 메이슨의 가장 높은 권위자 둘 모두 메이슨은 종교적 신조--예배--를 갖춘 종교라고 확실히 말한다. 하지만 정작 메이슨은 어떤 종교인가?
맥키와 마찬가지로, 파이크도 메이슨의 종교는 기독교가 아니고, 보편 종교라고 말한다. 이것은 메이슨을 지구 상의 모든 메이슨들과 "형제"로 만드는데, 이런 다른 종교의 "형제"들과는 "계약의 강제의무"에 의해 맺어진다.
"메이슨은 가장 단순하고 고귀한 신조 외에는 다른 신조를 전파하지 않는다. 그것은 자연과 이성이 가르쳐준 보편 종교라는 것이다. 이것의 롯지는 유대, 모슬렘, 또는 기독교 성전이 아니다. 이것은 모든 종교의 교훈과 도덕을 되풀이한다."
"메이슨의 도덕적 규약은 철학자들이 발전시킨 것보다 훨씬 광벙위하다. 자연의 법칙과 신의 법칙의 요청에 따라서, 계약에 의한 강제의무를 더한다. 단체에 가입함에 따라, 입문자는 자신을 온 세계의 모든 메이슨과 묶는다. 일단 빛의 자녀로 등록하게 되면, 지구 상의 모든 메이슨이 그의 형제가 된다." [파이크]
그렇다면, 어떻게 크리스천이 이런 조직에 속할 수 있는가? 하나님은 우리에게 "멍에를 함께 메지 말라"고 확실하게 명령하셨다. 하지만 크리스천 메이슨은 "그 자신을 온 세계의 모든 메이슨과 묶는다...지구 상의 모든 메이슨이 그의 형제가 된다."
(찰스) 피니가 말했듯이, 메이슨이 진짜로 무엇인지를 아는 크리스천은 이런 이교 숭배에서 하루도 더 머물지 못할 것이다! 하지만 대부분의 메이슨--아마 그들의 99%--은 그들의 비밀형제단(Fraternity)의 본성에 대한 아무 개념이 없을 것이다. 그들은 알버트 파이크, 알버트 맥키, 맨리 홀 같은 메이슨 최고 권위자들의 책들을 읽으려고도 하지 않았다. 이는 이 조직이, 메이슨의 심볼과 교리에 대해 의도적으로 오도당한 멤버들로 이루어진 외부 비밀형제단과, 고대 세계의 미스테리 종교의 마법과 요술에 능한 어뎁트들의 내부 오컬트 형제단으로 이루어졌음을 나타낸다.
대부분의 메이슨들은 그들의 비밀형제단의 본성을 모를 뿐 아니라, 그들이 교묘하게 고의적인 속임을 당하고 있는지를 꿈도 꾸지 못하고 있다. 파이크가 인정했듯이:
청색등급(Blue Degree 1-3도)은 성전의 바깥뜰에 불과하다. 그곳에서 심볼들의 일부분은 입문자에게 보여지지만, 그에게는 의도적으로 그릇된 설명이 주어진다. 그가 심볼들을 이해하도록 의도되지 않았다. 참 해설은 메이슨의 프린스인 어뎁트들을 위해 유보되었다... 메이슨이라고 불리는 대중에게는 모든 것이 청색등급 속에 포함되었다고 여겨질 수 있으며, 그들의 속임에서 벗어나려는 노력은 수포로 돌아갈 것이다... 어뎁트에게는 능숙한 심볼들에 대한, 입문자[표면적 입문자를 뜻함] 대중을 위한 상투적인 설명은 꼭 필요하다.
이런 교묘한 속임수를 폭로하는 메이슨 권위자는 파이크만이 아니다. 스코티시 라이트 저널이 비밀형제단의 가장 위대한 철학자라고 칭송한 "걸출한" 맨리 홀은 그의 "고대 철학에 관한 강의"라는 책에서 이렇게 말했다:
프리메이슨은, 선택된 내부 형제들을 감추고 있는 외부 조직으로 이루어진, 비밀형제단 속의 비밀형제단이다... 하나는 보이고 하나는 보이지 않는 두 개의 서로 다르지만 상호의존적인 조직... 보이지 않는 모임은, 신비로운 아르카눔 아르카노룸(arcanum arcanorum)의 예배에 헌신하는 회원들로 이루어진 존엄한 비밀형제단이다... 참으로 비밀스러운 내부 조직과 프리메이슨의 몸통과의 관계는 심장과 사람 몸통과의 관계이다.
메이슨 마법과 요술
"걸출한" 맨리 홀이 보이지 않는 조직의 헌신 예배의 주제라고 말한 이 신비로운 아르카눔 아르카노룸(arcanum arcanorum)은 무엇인가? 내부비밀조직의 참 "임무"는 무엇인가? 스카티시 라이트를 쓴 파이크와 "가장 위대한 철학자" 맨리 홀은 말하기를 메이슨의 참 임무는 마법과 요술이라고 한다! 파이크에 의하면:
프리메이슨의 고위의 심볼들에서 구체화되는...헤르메스 과학은 '적극 실현된 카발라'(Kabalah in active realization) 또는 '작업의 마법'(Magic of the Works)으로 정확하게 정의될 수있다.
모든 메이슨들이 오컬트의 유산을 기뻐하지 않는다며 한탄한 홀은, 파이크의 위대한 작업을 읽은 후에도 프리메이슨이 미스테리 종교와 "똑같은" 것임을 부정하는 사람이 있을 수 없다고 했다:
일상적인 관찰자들조차 프리메이슨의 참 풍요는 메이슨의 신비주의 속에 있다는 사실을 깨달을 수밖에 없다... 더군다나 14도를 수여할 때 주어지는 "교훈과 교리"를 읽은 입문 형제가, 이 조직이 태고의 미스테리 학교와 다르다고 주장한다는 것은 더욱이나 믿어지지 않는다." [홀]
오컬티스트였던 나는 파이크의 저술이, "베일벗은 이시스"와 "시크릿 독트린"에서 헬레나 페트로바 블라바츠키에게 주어진 것과 같은 오컬트 계시로부터 온 것임을 인지한다. 맨리 홀도 파이크의 작품이 다른 오컬티스트들의 것과 비슷하다고 인식한다:
"알버트 파이크의 저술의 많은 부분은 현대의 가장 위대한 초월주의자(transcendentalist) 중의 하나인 프랑스 마법사 엘리파 레비(Eliphas Levi)의 책으로부터 추출되었다. 오컬티스트이며, 형이상학자이며, 플라톤 철학자였던 레비는 마법의식을 통해 심지어 티아나의 아폴로니우스의 영까지 불러낸 사람이었지만, 그럼에도 파이크는 그의 "교훈과 교리" 책에 (레비의 글을) 페이지 전체, 심지어 장(chapter)까지도 그대로 삽입했다. [홀]
우리는 미국에서 가장 큰 메이슨 관할에서 준비되고 출판된 "교훈과 교리"라는 책에 대해 이야기하고 있음을 다시 한번 지적한다. 파이크와 홀 외에도, 앨리스 베일리의 남편, 33도 메이슨인 포스터는 그의 "메이슨의 영(The Spirit of Masonry)"이란 채에서 마법에 대해 말하며 뉴에이지와 메이슨과의 연결을 적는다:
"이것은 메이슨의 작업의 창조적 성질이다... 같은 일을 동시에 작업하고, 말하고, 사고하는 것... 결집된 메이슨들의 집중과 사고력은... 사실상 집단작업으로 이끄는 집단명상이다... 참되고 고귀한 의미로서의 메이슨은 마술작업이다... 인류가 텔레파시 감명에 민감해질수록 이 가능한 작업의 효율성은 그에 따를 것이다." [포스터 베일리]
"의식(rituals)의 마술작업의 배경에는 틀림없이 갖춰진 리듬(율동)이 있다... 마법의 환상이 이 땅에 구체화하려면... 이 리듬의 법칙과 의식의 법칙을 잘 사용함으로써 그것이 이루어진다.
파이크는 기독교가 마법을 미워하지 말았어야 했다고 말한다
우리가 보았듯이, 파이크는 메이슨은 핵심부터 카발라 마법 위에 세워졌다고 말했다. 그러나 파이크는 이런 지식을 "불경한 자들"로부터 감출 필요가 있었다고 한다. 그는 이 "오컬트 철학이 모든 종교의 유모(乳母)이자 모든 지적 포스의 비밀 지렛대가가 되어 왔다"고 말한다:
"이것이 바로 조로아스터부터 마네스까지, 오르페우스로부터 아폴로니우스 티아니우스까지 이어져 온 마법이다. 적극적 기독교는 알렉산드리아 학파의 장엄한 꿈과 거대한 포부를 무찌르고는 이 철학을 파문과 함께 으깼으며, 이것이 어느 때보다 더 은비적이고 신비적이 되도록 강요했다.
하지만, 마법의 기저에는 과학이 있었다. 기독교는 마법을 미워하지 말았어야 했다. 그러나 인간의 무지는 언제나 미지를 두려워했다. 하지만, 기독교가 마법을 혐오했기 때문에, 마법사들은 그들의 마술의 비밀을 감추기 위해 메이슨 등급(Degree)를 발명하는 것에 의존했다:
"메이슨의 의존하면서, 연금술사들은 등급을 발명했고, 그들의 교리를 입문자들에게 부분적으로 드러냈다... 후에 구두설명을 통해서. 왜냐하면, 그들의 의식은, 열쇠를 가지지 못한 자들에게는 알 수 없는 터무니없는 은어에 불과했기 때문이다.
파이크는 마법을 미워하는 크리스천들로 하여금 이를 공격하도록 하면서, 마법을 뿌리뽑으려고 하는 사람들을 "저능아들"이라고 불렀다:
이 저능아들이 원시 기독교의 길을 잃도록 만들었다... 오랜 세월 마법주의에 대한 전쟁, 뿌리뿝기 전쟁을 일으켜 왔던 자들은 인류정신의 고대의 발견들을 어둠 속에 감추어버리는 데에 성공해왔다. 그 결과, 우리는 자연 현상들의 열쇠를 되찾으려고 암중모색하고 있다.
이것은 [무당(마술사)을 살려두지 말라신] 하나님에 대한 루시퍼의 전투를 너무나 뻔뻔스럽게 묘사함으로써 우리에게 선을 확실히 그어주고 있다. 한 편에는 메이슨의 최고위 의식들과 심볼들에 간직된 사탄의 미스테리 종교가 있으며, 또 다른 편에는 기독교의 "저능아들"이 있다.
이런 신독(神瀆)을 보고도 이것이 기독교 조직이라고 아직도 생각하는 크리스천 메이슨 멤버가 있을 수 있는가?
위대한 작업: 마법과 요술
무엇보다도, 파이크는 방금 메이슨을 "자연 현상의 열쇠"를 찾는 것으로 묘사했다. 이것은 마술의 전통적 정의이다. 하지만 내 말을 신용할 필요 없도록 파이크는 다음 페이지에서 확실히 그렇다고 한다:
"자연에는 하나의 가장 강력한 포스(force)가 있다. 따라서, 단 혼자서라도 이것을 스스로 가지고 부릴 수 있으면, 세계의 모습을 혁명시키고 변화시킬 수 있다. 이 포스는 고대인들에게 알려졌었다. 이것은 우주적 동인(agent)이다... 만약 과학이 이것을 조정하는 법을 배울 수만 있다면, 계절의 순서를 바꿀 수도 있을 것이며, 밤에 낮의 현상을 생산할 수도 있으며, 생각을 일순간에 전세계로 보낼 수 있으며, 원거리에서 치유하거나 죽일 수도 있으며, 우리의 말에 전반적인 성공을 부여할 수도 있으며, 그 말이 모든 곳에서 울려퍼지게 할 수도 있을 것이다.
메스머의 제자들이 우연히 추측한 때문에 일부 드러난, 이 동인은 중세 어뎁트들이 위대한 작업의 기본물질이라고 부른 것 바로 그것이다... 이것은, 바포멧 또는 자웅동체 멘디스의 염소의 상형문자 아래서 벌어지는 사바스(Sabbat/Sabbath 마녀들의 모임) 또는 성전의 비밀의식에서 숭배되었다."
아직 의문스러우면, 바포멧과 멘디스의 염소의 원의미를 찾아 보아라. 그것들은 사탄 자신의 형태이며, 사바스는 "보통 점성술적으로 중요한 날과 시간에 모이는 마녀들과 기타 오칼티스트들의 모임 또는 축제"이다.
또한 마녀, 마법사, 마술사 등은 모두 같은 것을 뜻하고 있음을 알아야 한다. "마법사는 마법이나 요술에 관여한다. 용어들은 같은 의미이다."
아직 납득이 가지 않는가? 파이크가 -마법을 가르키는 보편적 용어인- "위대한 작업"(the great work)에 대해 한 말을 더 읽어 보자:
이 위대한 작업을 이해하고 실행하는 방법을 배우는 사람은 위대한 것을 알게 될 것이라고 작업의 현자들은 말한다. 그러나 당신이 직각자와 컴파스의 중심에서 벗어나면 당신의 더 이상 작업을 성공시키지 못할 것이다.
또 다른 보석이 필요하며, 이것은 어떤 임무에서는 없어서는 안되는 것이다. 이것은 카발라의 오각별(Pentacle)이라고 부르는 것이다... 요소(element)들의 영을 부리는 힘을 그 속에 지니고 있다."
그러나 많은 메이슨들은 부리는 영과 등등에 대한 이 모든 얘기들은 상징에 불과하다고 당신에게 말할 것이다. 하지만, 파이크는 메이슨의 작업을 너무 빨리 읽지 않도록 주의를 주며, 당신이 읽은 것이 비유적일 뿐이라고 하는 말을 믿지 말라고 경고한다. 왜냐하면, 바로 그 때가 당신이 속기 쉬운 때라고 파이크는 말하기 때문이다:
"연금술의 비밀을 이해하려면, 마스터들의 작업을 인내와 근면으로 공부해야 한다. 모든 단어들은 종종 수수께끼이며, 서둘러 읽는 자에게는 전체 내용이 불합리하게 보일 것이다. 심지어, 위대한 작업은 영혼의 정화이므로 (도덕적) 교훈들만 다루라고 그들이 가르치는 것같아 보일 때조차, 그들의 대개 그들의 의미를 감추고 입문자들을 뺀 나머지 모두를 속인다."
메이슨들은 또한, 메이슨은 "선한 사람을 더 선하게 만드는" 조직에 불과하며 신이 내재하는 성전을 상징적으로 짓는 것을 목적으로 한다고 주장한다. 만약 그렇게 믿는다면, 위의 파이크의 문장을 자시 읽고 당신이 의도적인 속임수의 희생이 되었음을 끝내 분별하기 바란다. 오늘날, 33도 협의회는 메이슨이 오컬트 미스테리와는 조금도 관련이 없다고 부정하기까지 했다. 이런 부정은 겉보기에도 가당치 않다!
프리메이슨과 미스테리
여기 파이크가 그의 교훈과 교리에서 메이슨의 오컬트 전승을 묘사한 것이 있다: "고대 마법사(Ancient Magi)의 오컬트 과학은 고대 미스테리의 그늘 밑에 감추여졌다... 그리고 그것은 불가해해 보이는 수수께끼 -최고위 메이슨의 의식(Rite)- 속에 싸여진 채로 발견되었다."
만일 "고대 마법사의 오컬트 과학"이 "고대 미스테리" 속에 포함되어 있고, 만약 이 "오컬트 과학"이 이제 "최고위 메이슨의 의식 속에 싸여진 채로 발견되었다"면, 이런 의식의 최근 버전을 작성한 저자의 이런 문장은 "메이슨은 뉴에이지 세계종교에 의해 회복될 미스테리(종교)의 오컬트 전승의 저장소이다"라는 주장을 기록하기에 적절할 것이다. 이 뉴에이지 세계종교는 "그리스도"의 재림을 통해 발족할 것이라고 한다.
"그리스도"의 재림
벤자민 크렘은 뉴이이지의 쥬요 리더이며, 뉴에이지 그리스도인 주 마이트레야(Lord Maitraya)를 위한 "세례요한"이다. 마이트레야는 이미 이 세상에 와서 그의 존재를 나타낼 적절한 시간을 기다리고 있다고 크렘은 말한다.
그리스도와 지혜의 마스터들의 재등장에서, 크렘은 메이슨이 (크리스천이 "적그리스도"라고 부르는) "그리스도"의 재림에 있어서 중요한 역할을 할 것임을 드러낸다. 특별히 뉴에이지 종교를 위한 입문의식에 있어서. 그는 말한다:
"메이슨의 전통과 어느 에소테릭(비전) 집단을 통해서 입문의 과정이 올 것이다. 다가오는 시대에 수백만의 사람들은 이런 변혁되고 정화된 기관들을 통해서 첫번쨰와 두번째의 입문을 수행할 것이다."
질문과 답변을 포함한 그의 많은 강연문을 기록한 책의 한 섹션에서, 다가올 교회와 불교의 개혁에 관해서 애기한 후, 이 개혁이 "메이슨, 장미십자회 등등의 여러 비밀조직에 영향을 줄 것"으로 그가 믿는가? 라는 질문이 그에게 주어졌다. 그는 답한다:
"매우 그렇습니다... 다가오는 종교, 사실은 이 다가오는 시대는... 마법, 의식, 조직들에 의해 좌우될 것입니다... 물병자리는 '통합과 보편성을 구현하는 포스'라고 불려왔으며, 이는 세계에 통합과 보편성을 가져올 것입니다..."
결합의 테마, 즉 통합과 보편성"에 주목하라. 파이크는 이것을 메이슨의 "로열 시크릿"이라고 말한 것을 기억할 것이다. 당신은, 뉴에이지와 메이슨의 권위자들의 글 속에서 이 "혼합"의 개념과 반복해서 만날 것이다.
크렘은 이어서 이 새로운 통합종교가 어떻게 나타날 것인지 우리에게 말한다:
"새로운 종교는, 예를 들어, 프리메이슨과 같은 조직들 통해 나타날 것이다. 프리메이슨에는 오컬트 미스테리의 비밀스런 핵심이 -- 숫자와 은유와 상징으로 싸여진 채-- 간직되어 있다. 이것들이 정화되면... 이것들은 참된 오컬트 전승으로 여겨질 것이다. 메이슨 단체를 통해서 입문의 길은 밟히게 될 것이며, 입문이 수행될 것이다..."
그렇게 미스테리 종교가 회복될 뿐 아니라 입문의 과정도 회복될 것이다. 우리의 과거의 권위자들의 테마를 되풀이함으로써 이 새로운 종교는 보편적--동과 서의 결합--으로 될 것이라고 크렘은 말한다:
"동양의 접근과 서양의 접근의 융합과 통합이 될 새로운 세계 종교가 발족될 것이다. 그리스도는... 기독교와 불교를... 미스테리와 입문과 주문(呪文)에 기초한 새로운 과학적 종교 속에서 합칠 것이다. 신세계종교의 핵심은 바로 입문의 에소테릭 과정이 될 것이다... 차차, 기독교와 불교와 기타 종교들은 시들어 없어질 것이다...새 종교의 지지자들과 옹호자들이 늘어남에 따라서, 그리고, 새 종교는 인류에 의해 점진적으로 세워질 것이다."
변증의 일반적 원칙을 너무 응용하는 바람에 크렘은 "다른 종교들은 시들어 없어질 것이다"라고까지 한다--마치 마르크스 이론에서, 국가는 "사라져 없어지고" 참 "공산주의"에 의해 대체될 것이라고 한 것처럼.
뉴에이지 루시퍼 입문
또 다른 뉴에이지의 주요인물인 데이비드 스팽글러는 그의 그리스도를 생각하며라는 책에서 이 "그리스도" 또는 주 마에트레야의 진짜 정체를 드러낸다. 그는 말한다: "그리스도는 루시퍼와 같은 포스이다... 위대한 '입문시키는 자'(initiator)...우리가 뉴에이지 속으로 들어감에 따라서 루시퍼는 우리 각자의 내부에서 우리를 완전하게 만들기 위해 일한다." 그리고 그는 메이슨 단체를 통해서 어떤 입문이 수행될는지를 알려준다:
"우리에게 그리스도에 이르는 길을 보여주는 빛은 루시퍼로부터 온다...위대한 입문시키는 자... 루시퍼는 우리에게 최종적인 루시퍼 입문을 주기 위해 온다...다가올 날들 많은 사람들이 대면할. 왜냐하면, 이것은 뉴에이지로의 초청장이기 때문이다."
따라서, 뉴에이지의 톱 리더에 따르면, 이 새로운 보편 종교는 메이슨 같은 조직을 통해서 나타날 것이며, 뉴에이지로의 입문은 메이슨 신전에서 거행될 것이다.
블라바츠키의 '시크릿 독트린'과 신세계 종교
그러나 다른 뉴에이지 권위자들도 마찬가지로, 메이슨은 보편 종교이며, 미스테리(종교)의 오컬트 '시크릿 독트린'의 저장소라고 말한다. 실제로, 세계에서 가장 오컬트한 책 중의 하나에는 메이슨에 대한 언급이 가득 실려있다.
그녀의 시크릿 독트린 제1권의 서문에서, 헬레나 블라바츠키는 시크릿 독트린의 성격에 대해 요약하고, 이것과 메이슨과의 결부를 드러낸다:
"시크릿 독트린은 고대와 선사시대 세계의 보편적으로 확산된 종교이다. 확산의 증거는...이의 위대한 어뎁트 모두의 가르침과 함께, 오늘날까지 오컬트 비밀형제단의 비밀 서고에 존재한다."
"페테르스부르크 왕실도서관의 여러 문서는, 러시아의 프리메이슨과 비밀단체가 방해받지 않고 번성했던 근래에도, 러시안 신비가들 두 명 이상이 지식과 입문을 찾아 우랄산맥을 지나 티벳으로 여행했다는 사실을 보여준다... 누구든지 러시아 수도의 서고에서 프리메이슨 연대기와 역사를 살펴보면 위 사실을 확인할 수 있을 것이다.
여호와를 악당으로 (크리스천은 "검은 롯지"이다) 루시퍼를 영웅으로 ("흰 롯지") 만드는 블라바츠키의 적그리스도적 교리를 탐구하는데 시간을 더 보낼 수 있지만 파이크의 작품과 같은 교리를 얻을 뿐이다!
메이슨의 신은 여호와가 아니다
[번역일부생략..]
파이크는 고대 미스테리에서의 "신의 본성"의 전달은 지금 우리가 메이슨이라고 부르는 것이라고 말한다:
모든 고대국가에서는 깨달은, 지적인, 배운 사람들을 위한 신의 개념과 믿음이 있는 반면, 보통 사람들을 위한 것은 따로 있었다. 이 법칙에 대해 유대인도 예외는 아니었다. 대중에게 여호와는 주위 국가들의 신들과 같았다...(중략)...그는 놀랍고 끔찍하도록 잔인하고 야만적인 행동들을 명령했다. 그는 바로 왕의 마음을 단단하게 했다... 이런 것이 신에 대한 대중적인 견해였으며, 제사장들도 이에 관해서 나을 바가 없었거나, 이런 개념을 바로잡으려는 노력을 거의 하지 않았다. 또는, 더 높은 개념의 전능자를 향유할 수 있을만큼 대중지성은 확장되지 않았었다.
그러나 이런 것이 유대인 중에서 지적이고 깨달은 소수가 가진 개념은 아니었다. 그들은 신의 참 본성과 속성에 대한 지식을 가졌었음이 확실하다 - 조로아스터, 메누, 소크라테스, 플라톤 등의 다른 나라의 동종의 사람들과 마찬가지로. 그러나 이 주제에 대한 그들의 교리는 에소테릭한(비전적인) 것이었다. 그들은 대중들에게 그것들을 전하지 않고 혜택받는 소수에게만 전했다. 그것들은 이집트와 인도에서, 페르시아와 페니키아에서, 그리스와 사몬트라스에서, 더 큰 미스테리에서, 입문자들에게 전해졌다.
어쩌면 일부는 상실되었거나 다른 이름으로 구성되었을 - 이 지식과 기타 비밀들이 전달된 것을 지금 우리는 메이슨이라고 부른다." [파이크, 교훈과 교리]
기독교의 하나님이 아닌 그 자신 고유의 특성을 가진 신을 가지는 보편 종교로서의 메이슨, 여호와가 아니라고 강조된 이름과 "참" 속성의 신을 전달하는 메이슨의 본성을 이보다 더 명확하게 표현할 필요는 없을 것이다. 가장 위대한 권위자에 의하면, 메이슨의 신은 여호와가 아니다! 사실, 파이크는 "입문자"들이 그들의 신으로 여기는 자에 대해 상당히 명쾌하게 말한다:
"마귀는 무신앙과 우상숭배를 인격화한 것이다. 입문자들에게 이것은 인물이 아니라, 선을 위해 창조되었지만 악하게도 작용하는 포스이다. 이것은 자유 또는 자유의지의 도구이다. 그것은, 목양신(God Pan)의 신화적인 뿔난 형태를 가지고, 물질적 생성을 관장하는, 포스를 나타낸다. 그리하여 사바스의 숫염소, 고대 뱀의 형제, 그리고 빛나름이(Light-bearer 루시퍼)가 나왔다..."
똑같은 기초적 문장이 블라바츠키의 시크릿 독트린에서도 발견된다. 그녀는 이를 엘리파 레비에게 돌렸는데, 레비는 맨리 홀에 의하면 파이크가 그의 작업을 엄청나게 베꼈던 오컬티스트이자 마법사이다:
카발리스트들은 사탄의 본명은 여호와를 위아래로 뒤집어 놓은 것이라고 한다. 왜냐 하면, 사탄은 검은 신이 아니라 흰 신의 반대(부정)이기 때문이다... 엘리파 레비는 말한다. '입문자들에게 마귀는 사람이 아니라 창조적 포스이다, 악을 위한 것뿐 아니라 선을 위한 포스.' 그들(입문자들)은 이 포스를 대표하는데, 이 포스는, 목양신의 신비한 형태 -마녀들의 사바스에서의 크리스천 '염소' 같은, 신비롭고 상징적인 인물의 뿔과 발굽- 하에서 물리적 생성을 지배한다.
뿔난 목양신, 멘디스의 염소, "마녀들의 사바스"의 숫염소--사탄의 존재를 지칭하는 같은 이름들--는 마법의 오각별인 펜타그램으로 표현된다. 이 별은 뒤집혀 사용되어, 아래의 점은 염소의 얼굴과 턱수염을, 위의 두 점은 뿔들을 나타낸다.
펜타그램은 전세계의 마녀들과 사타니스트들의 휘장일 뿐 아니라, 메이슨과 그들의 자매 조직인 동방의 별(Eastern Star)의 휘장이기도 하다! 이 염소는 바포멧이라고 불리기도 하며, 현대 메이슨 조직의 조상인 12세기 템플기사단의 신이기도 하다.
분명히 메이슨단의 종교의 참 신은 여호와가 아니고 루시퍼이다. 메이슨은 우주의 신의 자리를 차지하려는 그의 오랜 시도의 주된 수단 중의 하나이다. 실은, 앨리스 베일리에 의하면, 루시퍼는 실제로 프리메이슨의 설립을 수행했다! 인간과 태양의 입문이라는 책에서 베일리는 적는다:
물질계의 -정부, 종교, 문화의- 모든 조직은 내적 포스와 동인들이 작동한 것으로, 그것들이 물질적으로 나타나기 전에 이런 영향력과 에너지의 집중이 에테르계[영계]에서 일어난다. 프리메이슨 조직은 세상의 주(Lord of the World 루시퍼)가 집행한 요점적인 케이스이며, 위대하고 중요한 운동들을 세우는 데 있어서 점점 그렇게 되어 간다.
다시 자문한다: 어떻게--많은 자들이 크리스천임을 고백하는--일반 메이슨들이 이런 루시퍼 종교에 참여할 수 있는가? 어떻게 기독교 목사가 이런 조직에 속할 수 있는가?
파이크와 홀이 인정했듯이, 메이슨은 실제로는 두 개의 조직이다. 메이슨의 상징과 교리에 관해 일부러 오도된 속은 자들의 외부 비밀형제단과, 그리고 고대 세계의 미스테리 종교들의 마법과 요술에 능통한 오컬트 내부 비밀형제단. 중심 교의들이 뉴에이지 종교로 부활한 종교들.
이것은 주 예수 그리스도가 재림하셔서 멸할 혐오스러운 보편적[우주적] 세계종교 시스템이다! (요한계시록, 특히 17-19장을 보라)
고대의 입문
클라우센, 파이크, 홀과 맥키와 기타 많은 메이슨 권위자들이 현대 메이슨의 선구자라고 말한 고대 이교 국가들의 이런 미스테리 종교들에 속한다는 것은 무슨 뜻인가? 그들 이교도들의 입문 의식들에서 어떤 일이 벌어졌는지 더듬어 볼 수 있는지 살펴보자. 기어를 낮추고 상상을 동원하여 약 1350년 경의 다음 광경을 상상해 보자:
깜박이는 불빛이 거대한 동굴의 벽과 둥근 형태의 천정에 번득인다. 으스스하지만 다소 감각적인 횃불이 입문을 위해 모인 사람들에게 최면을 걸고 있다. 그들의 눈은 밧줄로 이어진 다리가 놓인 수렁의 한쪽 가장자리에 서있는 후보에 고정되어 있다. 그러나 그는 다리 입구가 아니라, 거기서 몇 미터 떨어진 곳에 서있다.
그의 머리에는 그림자가 드리워져 있지만, 그의 몸의 굳센 자세는 그의 강렬한 집중을 보여주고 있다. 그의 가슴은 숨결에 따라 규칙적으로 불룩거린다. 갑자기 그는 몸을 세우고 손을 움켜 잡고 그의 말을 가슴 위로 들어 올린다. 마지막 숨을 깊이 들이 쉬며, 그는 그는 벼랑 끝에서 어둠 속으로 발을 내민다. 군중들은 조용히 후보가 공중부양해서 벼랑의 다른 편으로 걸어가는 것을 골똘히 바라본다.
어쩌면 이것이 고대 미스테리 종교의 입문이라기보다 공상과학소설의 연습이라고 생각할지도 모른다. 하지만 "걸출한" 맨리 홀이 이런 시대의 수련자들에 대해 우리에게 묘사하는 것을 들어 보자. 그는 고대 미스테리의 입문자는 많은 배움과 특성을 가진 사람이라고 말한다. 왜냐 하면, 그들에게 미스테리로의 입문은 큰 육체적 시험이었으며 큰 오컬트 능력의 업적을 필요로 했기 때문이다:
프리메이슨 천 명 중의 하나도 이교의식 속의 입문을 통과하지 못했을 것이다. 왜냐하면, 그 시험은, 남자는 남자다워야 했고 실패의 댓가는 죽음이었던 완강했던 때에 주어졌기 때문이다. 드루이드 미스테리의 수련자는 작은 배로 폭풍의 바다를 표류하도록 하여졌고, 예수가 갈릴리 바다에서 폭풍을 진압할 수 있게 했던 자연법칙에 대한 지식 없이는 그는 돌아오지 못했다. 세라피스의 이집트 의식에서는 수련자는 신전 바닥의 큰 틈을 다리 없이 건너야 했었다. 다시 말해서, 아무 지지물 없이 마술로서 자신을 공중에 떠받치지 못하면, 그는 화산의 균열 속으로 곤두박질쳐 열과 질식에 의해 죽어야 했다. 미트라 의식의 일부에서는, 지성소에 들어가기를 원하는 후보는 닫힌 문을 비물질화를 통해 통과해야 했다.
홀은 그리고 파이크가 28도(등급)를 위한 전설에서 "미스테리 사제들의 과학은 입문자들에게는 신비롭고 초자연적으로 보이는 효과를 만들었다"고 말했다고 인용한다.
갈라진 틈을 넘어 공중부양하는 것과, 폭풍을 잠재우는 것과, 벽을 뚫고 지나가는 것은 "미스테리하고 초자연적"이라고 할 만하다는 파이크의 말에 우리는 모두 동의할 수 있을 것이다. "프리메이슨 천 명 중 한 명"은 아마 오늘날 비밀형제단 속에서 메이슨의 참 의미과 목적을 제대로 알고 이런 마법과 요술을 수행하는 비밀스런 내부 형제단의 입문자들의 비율과 비슷할 것이다.
우리가 보았듯이, 이런 마법과 요술은 그 기원을 이교와 고대 오컬트 미스테리에 두고 있다. 또한, 뉴에이저의 믿음이 "지혜의 마스터들" 또는 "하이어라키"에 의해 주어졌음도 얼핏 다루었다. 그러면, 소위 하이어라키와 뉴에이지 세계종교를 불러오는 데 있어서의 이것의 역할에 대해 알아 보자.
하이어라키
뉴에이지 신앙체계에 따르면, 지혜의 마스터들이 지구 상의 일들을 수천년 동안 다스려 왔다. 그들은 하이어라키라고 불리는데, 그들은 진보된 존재들로 구성되었으며, 일부는 고비사막 위에 샴발라라고 불리는 에테르 (또는 영적) 도시에 살고 있다. 하이어라키는 일정 범위의 존재들을 포함하는데 가장 높이 올라가면 '세상의 주'(Lord of the World 루시퍼) 자신도 포함한다.
물론, 위에 언급한 것은 성경이 우리가 천상계에서 맞싸우는 영적 포스라고 명확히 말하고 있는, 사탄의 왕국의 정사와 권세들이다: "우리의 씨름은 혈과 육을 상대하는 것이 아니요 통치자들과 권세들과 이 어둠의 세상 주관자들과 하늘에 있는 악의 영들을 상대함이라" (에베소서 6:12)
우리 주 예수 그리스도는 사탄을 "공중의 권세 잡은 자"와 "이 세상의 신"이라고 부르신다. 요한1서 5:19에는 "온 세상은 악한 자 안에 처한 것"이라고 했다. 앨리스 베일리는, 인간과 태양의 입문에서 기본적으로 같은 것을 말한다:
"이 빛의 형제들의 하이어라키는 아직도 존재하며, 작업은 꾸준히 지속되고 있다. 그들은 모두 물리적인 존재이다, 많은 마스터들과 같은 단단한 육체로 있거나, 더 상승한 도우미와 '세상의 주'가 입고 있는 에테르의 몸으로... 그들은 이 지구 상에 존재하여, 지구의 운명을 조정하고, 일들을 안내하고, 궁극적 완성으로의 진화를 인도한다..."
사도 바울은 보이지 않는 영적 존재들이 계층적으로 존재한다고 지적했다: "만물이 그에게서 창조되되 하늘과 땅에서 보이는 것들과 보이지 않는 것들과 혹은 왕권들이나 주권들이나 통치자들이나 권세들이나 만물이 다 그로 말미암고..." [골로새서 1:!6]
고린도후서 12:7에서, 그는 그를 자꾸 공격하는 임무를 가진 사탄의 사자를 업급한다 (그의 공격들은 이전 장에 요약되어 있다): "...내 육체에 가시 곧 사탄의 사자를 주셨으니 이는 나를 쳐서..."
그럼으로 성경은 하늘의 영역에 보이지 않는 영적 존재들이 있으며, 그들은 계층적으로 조직되어 있음을 말한다. 앨리스 베일리 역시, 하늘에 있는 큰 도시인 샴발라에 있는 '세상의 주'[루시퍼]를 위한 본부에 관한 사실을 알려주고 있다:
이 하이어라키의 중심지는 샴발라에 있는데, 이 곳은 고비사막에 있는 센터로서 고대의 책에는 '흰 섬(White Island)'이라고 불렸다. 이것은 에테르 물질로 존재한다...육체를 가진 마스터 몇 명은 히말라야 산에 살지만...더 많은 자들은 온 세계에 퍼져서 여러 국가의 다른 장소들에서 알려지지 않은 채 살고 있다. 하지만, 그들은 각 장소에서 '세계의 주'의 에너지의 촛점을 형성하고 있다..."
뉴에이저들은 또한 다른 행성에도 (이들이) 산다고 믿으며 시리우스가 대백색 롯지의 거주지로 거기서 이 구역에 해당하는 우주의 모든 부분을 지배하고 있다고 믿는다. 전에, 베일리에 의해서, 이 곳(시리우스)이 미스테리의 근원이었음을 우리는 보았다. 베일리에 의하면, 이런 미스테리들이 하이어라키에 의해 수행되는 마법과 요술을 위한 비밀 능력을 공급한다:
"미스테리들은, 사실은, 계시의 참 근원이다... 그것들은, 하이어라키로 하여금 지구과 태양계의 에너지를 의도적으로 조작하고 지구 내부의 포스를 통제할 수 있도록 해주는 능력과 관련된 것이다...이 미스테리는, 회복될 경우, 종교의 성격, 과학의 목적, 교육의 목표를 현실화시킬 것이다. 이것들은 당신이 지금 생각하는 것과 다르다."
이 미스테리들은 메이슨에서 발견되는 것보다 많은 것을 품고 있으며, 하이어라키(즉, 적그리스도의 왕국)가 가시적으로 지구에 오면 더욱 충만하게 회복될 것이라고 베일리는 말한다:
이 미스테리들은 다른 방법으로도 회복될 것이다. 왜냐 하면, 이것들은 메이슨 의식이나 다른 종교적 의식과 의례가 보여주는 것 외에도 많은 것을 포함하고 있기 때문이다... 오직 하이어라키가 지구에 가시적으로 임재하고, 그리고 마스터들이 관리하고 있는 미스테리가 공개적으로 인간에게 주어질 때가 되면, 전기현상의 참 비밀과 성질이 드러날 것이다."
또한, 교회들과 메이슨은 미스테리의 회복을 위한 길을 준비하는 데 제대로 일하지 못했다고 베일리는 말한다:
"이제 이 위대한 회복을 위한 바탕이 준비되고 있다. 교회들과 메이슨은 지금 인류의 비판정신의 심판대 앞에 놓여 있다. 왜냐 하면, 이 둘 모두 그들이 신적으로 부여받은 임무에 실패했기 때문이다."
따라서 미스테리는 유니티(처치), 크리스천 사이언스, 마인드 사이언스, 몰몬교 그리고 기타 진보적 교회들과 메이슨을 통해 회복될 것임을 우리는 알 수 있다.
포스터 베일리, 메이슨의 영을 드러내다
앞에서, 앨리스 베일리의 남편인 포스터 베일리가 쓴 "메이슨의 영"이라는 주목할만한 책을 인용했었다. 이 책에서, 우리는 메이슨이 관리하고 있는 영적 참 유산에 관해 읽을 수 있다. [일부 생략]
제1권의 서문에서 그가 "이 책의 본문에서 사용된 말들은다른 사람의 말이다"라고 말한 것은 매우 중대한 일이다. 나의 의견으로는, 이것은 이 책의 기원이 그의 아내 앨리스의 책들--그리고 헬레나 블라바츠키의 책들--의 원천과 같음을 직접 언급한 것이다. 이 원천은 티베트인, 드왈 쿨(DK대사), 지혜의 마스터들의 하나로서, 그는 텔레파시 통신을 통해 이 작품들을 저작했다. 달리 말하면, 그 책들의 원천은, 실제로는, 유능한 배우인 악령이다.
다른 메이슨들을 위해 메이슨이 쓴 포스터의 책을 읽으며 발견하는 재미있는 사실은, 그가 메이슨의 면모에 대해 다소 불분명하게 언급한 것들이 그의 아내 앨리스와 블라바츠키의 책들에서는 확실하게 드러나 있다는 점이다. 포스터의 책의 내용들을 이런 다른 책들과 비교함으로써, --우주의 모든 영역에서의--사탄의 왕국에서 메이슨이 차지해온 핵심 역할을 우리는 확실히 볼 수 있다.
예를 들어, 16페이지에서, 3도(마스터메이슨 등급)에 대해 논하며, 무덤에서 부활하여 "가장 높은 롯지에 존재하는 신적 유대를 지구 상에서 표현한 것에 지나지 않는, 마스터 메이슨의 위대한 유대 속으로 들어가는" 것으로 끝나는 마스터 메이슨의 여행을 언급할 때, 이것에 대한 진짜 설명을 보기 위해 포스터의 아내 앨리스의 글만 보면 된다.
그녀의 '인간과 태양의 입문' 책에서 앨리스는 가장 높은 롯지에 대해 말하고 있는데, 그녀는 하늘(천국 Heaven)에 대해 말하고 있지 않는다! 그녀는 시리우스에 있는 메이슨 롯지를 말하고 있다. 그녀의 논평은 뉴에이지와 프리메이슨 간의 긴밀한 관계의 또 다른 면을 얼핏 보여 준다:
마음에 간직해야 할 중요한 사실은, 지구의 입문 또는 태양계의 입문은 시리우스에 있는 더 큰 롯지로 들어가기 위한 준비 입문에 지나지 않는다는 사실이다. 메이슨 안에는 우리를 위해 비교적 잘 유지된 심볼리즘을 가지고 있으며, 이 메이슨적 방법을, 우리가 배운 '신성한 길'(Path of Holiness)에 이르는 걸음걸이와 결합시키면 우리는 대략의 그림을 볼 수 있다. [처음 4차의 태양계 입문 후에 5차 입문에 이르는데, 그것은] 1차 우주적 입문이다. 5차 입문은 1차 우주적 입문에 해당하며ㅡ 메이슨의 '도제'(entered apprentice) 단계에 해당한다. 이는 마스터를 시리우스의 롯지의 '도제'로 만든다. 6차 입문은 메이슨의 2도(2등급)와 유사하며, 7차 입문은 어뎁트를 시리우스의 형제단의 마스터메이슨(장인)으로 만든다."
우리가 보듯이 메이슨은 전세계적 이상의 것이다. 그들이 우주적 종교라고 할 때, 그것이 바로 그들이 뜻하는 바이다! 메이슨의 천국, 또는 "하늘의 위대한 롯지"는 하나님 아버지와 그의 아들, 예수 그리스도가 계시는 곳이 아니다. 이는 프리메이슨 대백색 롯지의 우주적 형제단의 지역적(우주적으로 말하면) 본부이다.
앨리스는 시리우스의 롯지는 그 에너지를 --멀리 형성된 7개의 별들로 된--플라이아데스에 있는 롯지에서 받는다고 한다. (셜리 맥클레인의 스승 데이빗의 여자친구 마얀은 플라이아데스에서 왔다고 한다.) 베일리는, 사람들의 의식에 --특히 입문과정 중에서-- 영향을 주는 우주적 영향력 몇을 나열한다:
"우선 가장 으뜸가는 것은 항성 시리우스에서 방출하는 에너지 또는 포스이다. 이렇게 표현해도 된다면.. 사고의 에너지, 또는 마인드 포스는, 전체적으로, 매우 먼 우주 센터에서 시리우스를 거쳐 태양계에 도달한다. 시리우스는 발신기 또는 초점센터로서 역할을 하며, 그렇게 함으로써 사람의 자의식을 만들어내는 그런 영향력들을 방출한다...
또 다른 종류의 에너지는 플라이아데스로부터 인간에게 도달하는데 화성계획(Venusian scheme)를 통해 우리에게 온다, 시리우스의 에너지가 토성(계획)을 통해서 오듯이... 이런 사실들은 미스테리의 비밀을 수반한다.
그녀는, 우리가 이런 사실들로 싸여진 비밀들을 모두 알 수만 있다면 우리는 우주의 비밀을 알 수 있을 것이라고 말한다: "이 영향력의 신비와 항성 시리우스의 비밀 속에 우리의 우주의 진화와, 그에 따른 태양계의 사실들이 숨겨져 있다."
이 모든 넌센스 속에는, "하이어라키"로 가장하고 이런 허튼 소리를 진지하게 믿는 뉴에이지 운동과 동양 종교 속의 수백만의 사람들을 말장난으로 속이는 악령들과 프리메이슨과의 긴밀한 연합과 연루가 나타나 있음을 나는 덧붙이고 싶다. 하지만 더 읽어 보라! 뉴에이지 여왕과 그녀의 남편 포스터의 글을 탐구할수록 더욱 놀라게 된다.
우주의 마스터 메이슨들
'메이슨의 영'에서 포스터 베일리는 긴 진화의 도중에 있는 인류의 진보를 지켜보아 온 "우주의 마스터 메이슨들"에 대해 말하며, 그것이 메이슨의 처음 세 개의 등급 속에 묘사된 스토리임을 드러낸다:
"이런 것은, 상징적으로, 모든 사람의 영혼의 진보와 성취양식을 보여준다. 이런 것은 민족의 모든 구원자들이 밟았던 길이었다. 모든 이는 어둠에서 빛으로 가야한다...그는 경험만이, 그가 우주의 마스터 메이슨 등급에 합류하여 모든 형제들과 함께 영원한 탐구를 수행하는데 적합하도록 해줄 수 있는 유일한 것임을 배워야만 한다.
이것이 후보자들이 모든 등급을 통과함으로써 전달해주는 계시이다....오랫동안 인류를 지켜보고 사람들을 빛의 길로 안내해 온 마스터 메이슨의 그랜드 롯지에 의해 수행되어 온 조직적이고 지적인 활동에 대한 미묘하고 환상적인 암시 역시 주어진다... 메이슨의 전체 구조는, 오랜 세월 동안 이 계획의 관리인들로 이루어진 내부 영적 집단이 표면화된 것이라고 볼 수 있다."
다음으로, 그는 이런 마스터 메이슨들이 "그리스도와 그의 교회" 같은 여러 이름으로 불리고 있다고 말한다... "그들은 다른 사람들에게는 지혜의 마스터들로... 빛의 시여자들로 알려지기도 한다." 그리고 덧붙인다:
"그 결과, 그들은 종종 일루미나티로 알려지기도 한다... 그들은 동양 철학에서의 리시[Rishi 리그베다에서 신을 부르는 시인]--오컬트 전통의 건축자--이다...그들은 후보자의 의식이 펼쳐지는 것을 단계별로 도와서, 그가 '빛 속으로 들어갈" 수 있게 되고, 또한 차례가 되어 그가 인류에게 빛을 가져다 주는 높은 곳의 롯지를 도울 수 있는 일루미나티 중의 한 명, 빛나름이(light-bearer 루시퍼)가 될 때까지 돕는다."
모든 메이슨이 알듯이, "빛 속으로 들어감"은 그가, 메이슨 등급들 속에서, 그의 "빛의 추구"를 완수하는 데 사용하는 용어이다. 베일리는 방금 이를 통해 사람이 일루미나티의 일원이 될 수 있다고 말한 것이다! 시리우스에있는 메이슨의 그랜드 롯지를 도울 수 있는 이런 "비추어진"(illumined) 자 중의 하나가 "인류를 빛 속으로 데려간다." (즉, 그들은 악령의 지배 하로 데려간다.)
더 위대한 입문--크렘이 메이슨 롯지에서 일어날 것이라고 말한 루시퍼 입문--의 일부로서, 이 위대한 작업에 참여하는 것은 그를 그 자신의 신성으로까지 데려갈 것이라고 포스터는 말한다:
메이슨의 의식, 의례와 입문은, 뚜렷한 신성을 얻는 각자의 목표를 달성하고 끝내 베일 속으로 들어갈 수 있으려면 모든 사람이 반드시 통과해야만 하는 저 주요한 영적 입문의 희미한 묘사이며 상징적 리허설이라고 여겨도 된다." [영지주의에서는 베일 속으로 뚫고 지나야 신성에 도달한다/역자]
그래서, 모든 훌륭한 뉴에이저처럼, 메이슨의 목적도 자신이 신이 되는 것임을 우리는 알게 되었다.
인류종족의 진화[와 메이슨 입문의식]
또 다른 계시는, 포스터의 책에 주어졌고 블라바츠키와 앨리스의 작품에 더 자세히 설명되어 있는 종족의 "진화"에 관한 것이다. 포스터는 그가 기본가정이라고 부르는 것을 다음 질문을 논하며 제출한다: "메이슨은 굉장히 오래된 것이며, 우리는 희미한 먼 과거로부터 이를 물려받은 것인가?"
[일부생략..] 포스터가 말하는, 의식과 상징의 연구와 입문의 비유에 기초한 이 가정은 다음과 같다:
메이슨은, 성경에 주어진 최초의 창조의 날보다 훨씬 이전에 신이 나누어 준 종교에 기초한 것이거나 이로부터 파생된 것이다. 이것은, 너무 오래되어서 날짜를 붙이기도 어려운 고대에 번성했던 최초의 세계종교로부터 우리에게 남아있는 것 전부이다. 이것은 최초의 통합종교이다. 그 이후로 많은 종교들과 종파의 분리의 시대가 왔다. 오늘날 우리는 다시 우주적 세계 종교를 향해 일하고 있다. 그리고 또 다시, 메이슨은, 어떤 형태로든지, 그 자체의 모습으로 돌아올 것이다.
이 고대 종교는 "이집트와 남아메리카에 있는 피라미드들과 같은 상징들...고대 미스테리로부터 우리에게 남겨진 것"에 의해 입증되었다고 베일리는 말한다.
이런 미스테리들은 "고대 진리의 임시 관리자들(custodians)이었으며 오늘날의 메이슨의 작업과 긴밀하게 결합되어 있다...그리고 살아있는 연속성의 황금줄기는 이들을 통해서 현대 메이슨에까지 이어져 간다"고 그는 말한다.
그리고 베일리는, 우리가 메이슨의 유산의 근원을 찾는 데 있어서 이보다 더 거슬러 올라갈 수 있다고 말한다:
"따라서 메이슨은 인류 자체만큼 오래 되었을 수 있으며, 종교들은 메이슨만큼 오래 되었을 수 있다...현대인류의 뿌리가 된 젖먹이 인류가 나타났던 시기. 그 시기는 우리 메이슨의 의식과 작업의 기초가 되었을 수도 있다...
과학자들은 우리 인류에 앞섰던 두 종족을 암시하며 그들의 이름을 붙였다-- 레뮤리아(Lemuria) 문명과 아틀란티스 문명이다. 고대 레뮤리아는 지구 상에 걸어다닌 첫 인간을 보았다. 그는 동물보다 별로 낫지 않았다..."
그리고 포스터는 이 전(前)인류적 창조물에 대해서, 모든 메이슨을 의자에 곧추세울 만한 말을 한다:
"그는 깊고 어둔 감옥에 갇힌 영혼이었고, 각 인간의 형체 속에 숨겨진 빛은 상실되었고 가려져 있었다... 그는 빛을 찾는 불쌍한 눈먼 후보였으며, 신전의 문을 맹목적으로 두드리는 자였다. 눈멀고 무지한 채 그는 위아래로 방황하며, 빛을 찾았으나 그에게 주어진 질문에 답할 수 없었다."
베일리가 전(前)인류적 창조물을 "신전의 문을 맹목적으로 두드리는, 빛을 찾는 불쌍한 눈먼 후보"라고 말하는 것을 보았다. 그것은 1도(1등급) 메이슨의 의식 도중에 있는 입문자를 축어적으로 묘사한 것이다! 하지만, 메이슨이 아닌 사람들이라 하더라도 내 말을 곧이 곧대로 들을 필요는 없다. 왜냐 하면, 다음 문장에서 포스터는 이것이 나타내는 것을 스스로 말하고 있기 때문이다:
"이것은, 빛의 선물이 그에게 수여되기 전까지 그가 할 수 있는 모든 것은 단지 기꺼이 (빛을) 찾으려는 그의 의지를 표현하는 것밖에 없는 도제(E.A.) 입문식에서 훌륭하게 가르쳐진다. 모든 다른 질문들--언제 그를 놓는가?--에는 그의 호위자가 답변한다."
이제 우리는 알버트 맥키의 1도(1등급)의 상징에 대한 묘사가 뜻하는 바를 더 잘 알 수 있다. 그의 프리메이슨 백과에서 그는 말한다: "도제 등급(1도 메이슨 Entered Apprentice)은 인간의 창조와 사람이 처음으로 빛을 인지한 것을 상징한다."
1도(1등급)만이 동물인간이 인간이 된 선사시대를 말하려는 것을 목적으로 한 것이 아니라, 2도와 3도도 마찬가지로 이 스토리의 일부를 말해주고 있음을 포스터가 보여주고 있으니, 우리도 블루 롯지 입문의 참 의미를 계속 따라가 보기로 하자:
후에 아플란티스 문명은 성공했고 인류 종족은, '그들의 격정을 가라앉히기' 시작하고 그들을 삶의 높은 수준으로 올려줄 예술과 과학을 계발할 수 있는 지점에 도달했다...이것이 숙련공(F.C. 2등급) [Fellow Craft 또는 둘째] 입문의 레슨이다.
오늘날 우리 아리안 종족에서, 인류는... 더 많은 계시를 위해 준비되어 있다. 그는 마스터 메이슨(M.M.)의 고귀한 등급을 얻고 그가 오랫동안 추구하던 마스터의 말을 받도록 허용될 수 있다... 이 모든 종족의 역사는 블루 롯지의 세 등급의 작업 속에 나타나 있으며... 과거와 현재, 그리고 미래의 모든 삼중 작업은 드러나 있다."
만일 당신이 메이슨이면, 위의 페이지를 다시 읽고 당신이 메이슨 조직에서 믿었던 사람들이 당신의 입문이 의미하는 것에 대해 어떻게 처음부터 속여 왔는지 생각해 보라. [번역 일부 생략]
그렇다. 메이슨은 지구만이 아닌, 루시퍼에 의해 지배되는 우주 일부에서의 근원 종교이며, 시리우스에 있는 그랜드 롯지뿐 아니라 다른 모든 곳의 메이슨 롯지에서 시행되는 숭배라고 뉴에이저들은 말하고 있다.
메이슨의 단체작업은 마법
위에서 우리는 메이슨의 참 작업이 마법과 요술임을 읽었다. 포스터 베일리 역시 그의 책 '메이슨의 영'이라는 책에서 이 점에 대해 논의한다. "비밀형제단의 가장 진보한 비전가조차" 메이슨 작업의 참 "창조적" 성질을 희미하게 밖에 모른다고 그는 말한다. 그는 이 창조적 작업을 하나님이 "창조요소로서의 말씀"을 통해서 세상을 말로서 창조한 작업에 비유한다. 그는 말한다:
"힌두교도들은 이를 이렇게 표현한다: '신이 생각했다. 신이 구상화했다. 신이 말했다. 세계가 만들어졌다.' 롯지 구성의 배경에는 이런 기본 진리가 놓여 있으며, 의식과 의례를 통한 롯지의 작업은 창조적 작업의 훈련학교로 의도되었다."
이 창조적 작업은 "메이슨들의 롯지"가 통일되어 "하나의 기능하는 일관된 몸으로서 함께 작업할 수" 있도록 될 때 성취된다. "같은 일을 동시에 작업하고, 말하고 생각하는 이런 의식에 참여함"으로서 메이슨들은 배운다."
[일부생략: 마녀들의 집회에서 그녀들의 작업을 "창조적 작업"이라고 부른다는 내용]
베일리는, 모든 움직임과 행동들이 "집결된 메이슨들의 집중된 주의력과 사고력을 그 배경으로 가질 수 있도록" "사고의 공식화된 균일성"이 필요하다고 강조한다. "일치된 사고의 능력"은 효능에 있어서 최면적인 것일 것이다... 참되고 가장 고상한 의미에서 메이슨은 마술 작업이다."
다음 페이지에서 그는 이 "마술작업"을 더 자세히 서술한다. 메이슨 롯지는 인류를 위한 단체로서 전체로서 "작업"할 것이라고 그는 말한다:
"그들은 영적 광선의 초점을 창출할 것이며, 지식을 배포하는 대리자로서 활약하는, 의식있는 미스테리의 관리인의 몸으로 스스로를 구성할 것이다... 이 실행가능한 작업의 유용성은, 텔레파시 감응에 대한 인류의 증가하는 감수성에 따를 것이다... 그들은 의식적으로 높은 곳의 롯지와 협력할 것이다... 그들은 어둠을 빛으로 비추는 전용 렌즈로서 작용할 것이다...입문의 미스테리는 상징으로만 끝나지 않고, 지구 상에 행해지는 명확한 활동의 형태를 구성할 것이다."
베일리의 말이다: 이 높은 곳의 롯지와의 협력은 "많은 사람들의 마음을 섞어서 하나의 지정된 목적으로 향하게 할 것이며" 입문 후보자로 하여금 입문 시험을 치를 수 있는 힘을 주는 것을 도울 것이다. 그리고 그는 말한다:
의식의 마술 작업의 뒤에는 정립된 리듬의 영향이 있어야만 한다... 신비 환상을 이 땅에 물질화하는 것은...이 리듬과 의식의 법칙을 슬기롭게 작업함으로써 이루어져야만 한다.
앨리스 베일리의 많은 뉴에이지 책들도 역시 이 단체작업을 이해하기 위한 열쇠를 부여하는데, 이것은 샴발라에 있는 "지혜의 마스터들"을 가장하는 천상(heavenlies)의 악령들에 의해 지시된 것이다. 광선과 입문에서 그녀는 말한다:
"이 그룹은 '빛나는 중심' 샴발라에 반응할 수 있으며 종종 반응한다... 여기 단체작업의 중요성에 대한 단서가 있다. 이것의 주요 기능 중의 하나는, 비전적으로 말하자면, 에너지를 흡수하고, 나누고, 순환시키고, 그리고 분배하는 것이다."
그녀는 또한 "제자들로 이루어진 모든 그룹에서의 텔레파시 감응의 필요성"을 논하며... "정신계(mental plane)에서의 텔레파시 성질의 상호관계를 계발해야 한다"고 말한다.
스스로를 티벳인, 드왈 쿨[DK대사]이라고 부른 악령은, 그녀를 통해서, "사고의 공식화와 사고형태 만들기"에 있어서의 이 마술, 또는 단체작업의 중요성을 강조한다. 그는 말한다:
"그러면 명확한 사고형태가 확실하게 세워질 수 있으며...서로의 사고형태를 조합하도록 정신차원에서 단체 형제들과 함께 작업하는 것은 명확하게 유도될 수 있다. 따라서 당신은, 내가 결정하는 대로 유도될 수 있는 살아있는 구체적 (사고)형태를 연합하여 만들어낼 수 있다."
이 단체작업의 능력은, 적어도 이런 말이 쓰여질 당시에는, 아직은 주어지지 않았으나, 형제들이 집중적이고 의도적인 사고와 구상화를 잘 할 수 있도록 준비될 때, 하이어라키는 이를 사용할 수 있을 것이라고 우리에게 약속했다. 그 동안은 이렇다고 한다.
"순수한 의도를 가진 한 형제의 영적 사고는 마술작업을 이루며, 그것은 개인적 성향을 따르는 많은 형제들의 영적사고보다 훨씬 큰 능력을 가진다."
이 마술에 참여할 수 있는 형제가 갖춰야 할 것은 무엇인가? 베일리는 말한다.
"백마법사는 모든 능력과 지식을 종족에게 봉사하기 위해 유용하는 사람이다... 위대한 작업의 기술... 백마법사는 자연의 포스들을 가지고 작업하며 그것들을 진보된 인류의 지배 속으로 되돌려 놓는다."
이 단체작업의 목표는, "그리스도"의 재림으로 예고된, 이 땅에서의 하이어라키의 표면화를 재촉하는 것이다.
하이어라키의 표면화(EXTERNALIZATION)는 적그리스도를 부른다
이 뉴에이지 그리스도는 크리스천들의 그리스도가 아니다. 뉴에이저에 의하면, 마스터 예수는 단지 하위의 입문자일 뿐이다. 오히려 뉴에이지의 목적은 "그리스도, 주 마이트레야"가 이끄는 세계 단일의 종교와 정부를 불러들이는 것이다. 그는 다섯번째 부처이며 이것이 하이어라키 자신을 물질적으로 육화(肉化 incarnation)하도록 만들 것이라고 앨리스 베일리는 그녀의 광선과 입문에서 설명한다:
하이어라키의 표면화와 이에 따른 미스테리의 회복은,...고요의 영적 충동의 표현이다...하이어라키는 스스로의 삶과 스스로의 목적과 목표를 가지고 있으며, 이것은 하이어라키가 물질계에 가까와짐에 따라 사고하는 사람들에게 더 잘 알려질 것이다.
하이어라키의 표면화에서 베일리는 너무 확실한 말로 알려주고 있기 때문에, 이 뉴에이지 책에서 우리가 읽는 것이 사탄의 왕국의 전투계획이라는 것은 초신자들도 알 수 있다:
하이어라키의 상위 멤버들은 처음에는 필요한 접근을 준비하는 사람들이 아닐 것이다. 그들의 지도와 그들의 세밀한 감독 하에서, 이 접근은--초기 단계에서--입문자들과...그들의 지시에 따라 일하는 그 제자들에 의해 이루어질 것이다... 후기 단계에 이르르고, 미스테리의 명확한 회복을 가져올, 그리스도가 인식가능한 육체적 표현으로 돌아올 때가 되어서야, 하이어라키의 일정 상위 멤버들이 나타나서 세계 업무의 외적인 그리고 인식가능한 물리적인 지배를 맡을 것이다.
이는, 고대 바벨론의 미스테리 종교에 기반한 적그리스도의 세계단일정부와 보편적[우주적] 세계종교의 수립을 너무나 명확하게 말해주기 때문에, '계시'의 개략적 개념만 가진 사람도 뉴에이지 운동이 적그리스도의 지구지배를 가져올 사탄의 계획임을 분별할 수 있다. 같은 책에서, 베일리는 이 인수의 목표들에 이런 것들이 있다고 말한다:
1. 신세계종교의 창출과 활성화. 2. 사회질서의 점진적 재편... 3. 입문 시스템의 공개적 개시. 이는 심볼리즘(상징)의 성장과 이해를 수반할 것이다. 4. 이 새로운 순환에서의 제자들과 인류의 에소테릭(비전적) 훈련.
에소테릭 심리학 II에서 그녀는 이 사건에 대해 더 많은 빛을 비춘다:
이 계획의 또 다른 중요한 목적 하나는... 그들의 외부 대표자들이 세계 '봉사자'들인 영혼들의 집단이 물질계의 활동으로 떠오르는 것(emergence)이다. 이 출현은 (기독교 표현으로) 그리스도의 제자들과의 재림이라고 부를 수도 있고, 지구적 하이어라키의 나타남(manifestation)이라고 부를 수도 있으며, 또는 지구 상에 고대 종교를 회복하고 입문단체를 다시 설립할 '지혜의 마스터'들의 출현이라고도 할 수 있다.
프리메이슨은 뉴에이지 세계종교의 핵심이다
앨리스 베일리는 마지막으로 커다란 비밀을 드러낸다:
"그리스도와 마스터들은 미스테리를 회복시기 위한 준비 작업에 빠져있다. 이 회복은 삼단계에 걸칠 것이며, 인류 전개의 모든 단계를 그 상징(심볼리즘) 속에 포함할 것이다. 인류의 스토리가 묘사될 것이다. 이 세 단계는 넓은 그리고 일반적인 의미에서 메이슨의 블루 롯지의 세 등급에 해당한다. 메이슨의 피할 수 없는 퇴보 때문에 이 비유가 아주 정확하지는 않지만, 미스테리가 회복되면 메이슨은 진가를 발휘할 것이다... [마스터 메이슨 등급의 의식은] 객관적으로 상연될 것이며 일반 대중은 이를 이 시대의 새로운 종교 제도의 주요 의식으로 인식할 것이다. 이것은 부활의 포스들이 활성화된 단계이며, 이 때는 주(Lord)가 그의 백성들과 함께 하고 그리스도가 이 땅에 재림한 때이다.
보라. 더 이상 확실할 수 없다. 우리는 고대의 미스테리 종교들을 자세히 들여다 보았다. 우리는, 프리메이슨이 미스테리의 저장소이며 뉴에이지 종교가 이런 미스테리를 바탕으로 구축되었다는 데에 동의하는 메이슨의 최고권위자들과 뉴에이지 최고 권위자들의 말을 들었다.
방금 우리는, 블루롯지 등급이 이 새 종교의 핵심을 이룰 것이며 제삼등급의 미스테리 연극이 이 종교의 "주요 의식"으로 공연될 것이라는 것을 앨리스 베일리와 드왈 쿨로부터의 직접 업급으로부터 들었다.
따라서 우리는, 프리메이슨이 적그리스도의 뉴에이지 세계종교의 핵심에 불과한 것이 아니라, 프리메이슨은 뉴에이지종교임을 보았다!
[원문의 주소는 http://www.saintsalive.com/freemasonry/fmnewage.htm 입니다.]
■번역(출처): 청춘(Being Renewed)
//////////////////////////
참고 →클릭 ▶ 데이비드 E. 테일러 는 참 종? & 이단 변승우 씨 [큰믿음교회] 입신 체험담 분석 사례 - - 분별과 검증
FREEMASONRY AND
THE NEW AGE WORLD RELIGION
by Dick Smith
MACHU PICCHU IN THE ANDES
As she watched the flickering candle, she felt herself becoming one with the flame. Suddenly, across the spring in the darkened cavern, she saw David surrounded by shimmering lights. Even more amazing were the vibrating auras she saw dancing around the vegetation on the shore of the underground grotto.
All at once she felt herself leaving her body! She floated through the top of the cave and swept up through the clouds and on beyond the earth itself to the moon. Trailing behind her she saw a thin silver cord. On past the moon she went, and on the other side, far out in the darkness of space, she saw a nebula. She wondered if her silver cord would reach that far; and with that limiting thought, she felt herself begin traveling back down to earth and on back into her body.
As I viewed Shirley MacLaine's graphic portrayal of her first occult out-of-body experience, I was truly sickened at heart. I knew millions of others were also watching that January night back in 1987 as ABC broadcast the second of a two-part mini-series based on the famous movie star's book Out on a Limb.
Uncounted thousands were being suckered into the New Age by this slick recruiting effort orchestrated by the PR firm of Lucifer and Associates. A few minutes earlier, they had seen her guru, David Manning, driving his truck down a dark mountain road near Machu Picchu in the Andes. As they careened down the narrow, winding road, David's eyes had been closed and his hands off the wheel!
He later explained to a shaken Shirley that Mayan, his out-of-this-world girl friend--a Visitor who had arrived on Flying Saucer Express from the distant star cluster of the Pleiades--had been driving the truck through remote control using the "God Energy."
Who can forget the earlier, pathetic scene which shows Shirley and David standing on the shore of the Pacific shouting at the waves "I am God!" David finally confesses to Shirley that several months previously Mayan had commissioned him to recruit Shirley as a spokesperson for the "truths" she was learning about the New Age and the occult. As a world-famous movie star, Shirley's influence would be of immense value to The Plan of the "Masters of Wisdom."
What this plan is really designed to accomplish was certainly not revealed that night. Nor was it revealed in Shirley's book. But the demons behind it have revealed parts of their plan to others in the New Age. A plan to establish a New World Government and a New Age World Religion. It will be, as we'll see, the Kingdom of the Anti-Christ and Freemasonry will be at it's core.
MASONRY'S "ROYAL SECRET"
On page 861 of Morals and Dogma of The Ancient and Accepted Scottish Rite of Freemasonry, "prepared for the Supreme Council of the Thirty-third Degree, for the Southern Jurisdiction of the United States, and Published by its Authority " in 1871, Albert Pike, Masonry's most distinguished authority, concludes his lengthy and authoritative work with these words:
"The Royal Secret, of which you are a Prince, if you are a true adept... is that which the Sohar [a book of the Kabalah] terms The Mystery of the Balance. It is the Secret of the Universal Equilibrium....Such, my Brother, is the True Word of a Master Mason; such the true Royal Secret, which makes possible, and shall at length make real, the Holy Empire of true Masonic Brotherhood." [Albert Pike, p.861, Morals and Dogma; L.H. Jenkins, Inc., Richmond, Va., 1924].
This statement discloses the ultimate goal of Masonry: to establish what Pike calls a "Holy Empire." This "empire" is to be a one-world government; it will be "holy" because it will be ruled by the Princes of the New Age World religion. This New World Order, Pike says, will be the "true Masonic Brotherhood."
THE GOD OF PHILOSOPHY
Manley P. Hall, 33°, was called "Masonry's Greatest Philosopher," according to his obituary carried in the 33rd Degree Council 's publication, The Scottish Rite Journal, in November 1990. "Illustrious Manley Palmer Hall," as they called him, "received the Scottish Rite's highest honor, the Grand Cross, in 1985 because of his exceptional contributions to Freemasonry..." they wrote.
In Hall's book Lectures on Ancient Philosophy, published in 1929, Hall indicates that he, like Pike, sees the "philosophic Elect" of Freemasonry as the future rulers of a new world Empire. He states that Masonry has yet a "great work" to do: that of ringing in the New Age, a "more glorious day," which is at hand. He says a "new day is dawning for Freemasonry." Men are now turning away from "the insufficiency of theology and the hopelessness of materialism" and "in this new era wherein the old order is breaking down," men are finally turning to seek "the God of philosophy."
This will ring in the rule of "the philosophic elect," and result in the reorganization of society, undoubtedly along Masonic lines. He adds:
"By thus doing his part in the reorganization of society, the workman may earn his `wages' as all good Masons should. A new light is breaking in the East, a more glorious day is at hand. The rule of the philosophic elect-- the dream of the ages-- will yet be realized and is not far distant. To her loyal sons, Freemasonry sends this clarion call: `Arise ye, the day of labor is at hand; the Great Work awaits completion...' [They are] the Master Craftsmen of the universe!" [Manley P. Hall, p. 417, Lectures on Ancient Philosophy; The Hall Publishing Co., Los Angeles, 1929].
THE NEW AGE-MASONIC CONNECTION
While I've never been a Mason, until 1976 I was involved in the same occult philosophy, or Secret Doctrine, which lies at the root of both Freemasonry and the New Age Movement. I had long been aware of the occult nature of Masonry. But back in 1987, while doing extensive research into the works of New Agers and other occultists for an article on the New Age Movement, I was struck by their frequent statements about Masonry.
As we look at how Freemasonry is to help restore the occult Mystery Religions and Initiation ceremonies of ancient times, keep in mind that nearly all those in Masonry and the New Age Movement are involved for what they think are good motives. Unfortunately, they are being deceived by one "who appears, as it were, as an angel of light."
But is there really a connection between Freemasonry and the New Age Movement, as we claim? If so, what is this connection? What are the characteristics of the coming New Age World Religion? Is Masonry really based on occult, mystic rites of ancient, pagan Mystery Religions? What role is Freemasonry to play in the unveiling of the New Age World System? To answer these questions, we'll look to the authorities of both Masonry and the New Age Movement.
THE NEW AGE QUEEN
Alice A. Bailey is well known to anyone who has even only a slight knowledge of the New Age Movement. She has been called "The New Age Queen." Indeed, she is the key figure this century in disclosing details of The Plan to institute on earth the rule of the so-called "Masters of Wisdom."
Details of this plan were unveiled to Helena Petrovena Blavatsky who wrote Isis Unveiled and The Secret Doctrine in the latter part of the last century. H.P.B., as she's called for short- -for obvious reasons--also founded the Theosophical Society. These books were supposedly "transmitted" to her by mental telepathy from one of the "Masters of Wisdom" of the Great White Brotherhood, Djwhal Khul, or "DK". This is the same demon--masquerading as a "Master"-- who gave Alice A. Bailey her revelations in this century. (We'll learn more about H.P.B and DK shortly.)
As the recipient of DK's telepathic transmissions in the first half of this century, Alice Bailey wrote many books on a variety of occult topics relating to the unfolding of The Plan.
A key part of this plan calls for establishing a New World Religion which is to be based on the Mystery Religions of Ancient Babylon, Egypt, Greece, Rome and other pagan nations of the past. Alice A. Bailey explains for us their origin and significance:
"These ancient mysteries were originally given to humanity by the Hierarchy, and were--in their turn--received by the Hierarchy from the Great White Lodge on Sirius. They contain the clue to the evolutionary process, hidden in number and words ...they veil the secret of man's origin and destiny." [Alice A. Bailey, p. 330, The Rays and the Initiations; Lucis Publishing Co., New York, 1955; excerpted in a compilation of selections from her works, Ponder on This, p. 15; Lucis, etc., 1980].
We'll look at the New Age concepts of "the Hierarchy" and, yes, you read it right--a Masonic Lodge on the star Sirius-- shortly. But first, let's get a better understanding of something that will play a major role in the coming New Age World Religion and, therefore, in the following pages--the "Mysteries," or "Mystery religions." Mystery Religions are defined by The New Columbia Encyclopedia like this:
"In Greek and Roman religion, some important secret cults. ...Although the mystic rites were kept secret, it was known that they required elaborate initiations, including... accepting occult knowledge, and acting out a sacred drama... Since the mystery deities were associated primarily with fertility, many scholars believe that these cults were based on unrecorded primitive fertility rites." [The New Columbia Encyclopedia, Columbia University Press, New York and London, 4th ed., 1975].
Of course, Satan's true goal regarding what Bailey has hinted at as man's "destiny" is to enslave him in his one world religion and his visible, or "externalized," kingdom on the earth, which will restore to mankind these Mysteries, including their "sacred drama."
MAN'S GODHOOD
To some, talking about Satan as if he actually existed is a sign of mental retardation. But New Agers who write about visitors from space and Masonic Lodges on Sirius are not psychos, but are among the world's elite. People such as H.G. Wells, Buckminister Fuller, Norman Cousins, Dr. Carlos Romulo, Theodore M. Hesburgh, John Denver, Robert Heilbroner, Alvin Toffler, Mohandas Gandhi, U. Thant, Robert Mueller, and Shirley MacLaine are not (or, were not) exactly street people. Their strange beliefs put them in agreement with hundreds of millions of others in the Eastern religions of the world.
These New Agers believe that Man is about to experience a new step in evolution. As a new, "higher" life form, He will need a new religious system in which to express this next stage on His way to Godhood. To accomplish this, Eastern and Western religions are converging, they believe, and a new one world religion (a synthesis of the two systems) is just over the horizon. This new religion will be based on the mysticism of the great Eastern religions.
But New Agers aren't the only ones promoting this concept! So are top Freemasons! Henry Clausen, former Sovereign Grand Commander of the Supreme Council, 33°, Mother Council of World Freemasonry, is one who also has proclaimed this idea. In Emergence of the Mystical, written while he was the highest Mason in the land, he talks about the coming New Age and its relationship with the mysticism of Eastern religions. He states:
"Today we are at the threshold of a new era. All signs point to this fact... We look toward a transformation into a New Age using, however, the insight and wisdom of the ancient mystic. This new world view is emerging because there has been a recent correlation between modern physics and the mysticism of Eastern religions." [Henry C. Clausen, Emergence of the Mystical; The Supreme Council 33rd Degree, Ancient and Accepted Scottish Rite of Freemasonry, Southern Jurisdiction, U.S.A. ; Copyright 1981 by The Supreme Council , Mother Council of the World].
Before continuing, let's make sure we understand exactly what this term "mysticism" means. According to The New Columbia Encyclopedia, Mysticism is "The practice of... magic, occultism, or the esoteric...included in the mystic tradition were the Hermetic philosophers and the Alchemists." A Mystic is "one who practices mysticism, i.e., magic, occultism, witchcraft."
Now go back and re-read Clausen's statement, perhaps now with a little more enlightenment. Keep these definitions in mind. You'll encounter them constantly in New Age and Masonic writings. It is not surprising to find high initiates-- the princes and adepts-- of Freemasonry promoting New Age ideas. Indeed, New Age authorities refer frequently to Freemasonry and its role down through the centuries in preserving the occult Mystery Religions of ancient days and so do the leaders of Freemasonry.
THAT OL' TIME RELIGION
The revival of this "ol' time religion" is, of course, being touted as a "religion for a New Age." But it has an old familiar ring-- or should we say "smell"-- to it. The smell of sulfur!
This "new" religion is in fact as old as the Garden of Eden, where Satan brought about the fall of man. It flowered at Babylon, bloomed in Egypt with the sun god Osiris and the moon goddess Isis, and is alive today in the Hindu religion, other Eastern religions, and Western religions such as Unity, Christian Science, Unitarianism, New Thought, Spiritualism, and Mormonism. At also lives on in the Lodges, Dogma and Rites of Freemasonry.
I'm sure very few new Masons have realized that they were being initiated into an organization which--in spite of its recent public relations pronouncements to the contrary--considers itself the present day embodiment of these Mystery Religions. But that this is the case is attested to by numerous New Agers and Masonic scholars, including Alice A. Bailey's husband, Foster, a 33rd Degree Mason:
"Masonry is the descendent of, or is founded upon, a divinely imparted religion which long antedates the prime date of creation as given in our Bible. [It] is all that remains to us of the first world religion which flourished in an antiquity so old that it is impossible to affix a date. It was the first unified world religion... To this, such symbols as the pyramids, both in Egypt and South America, bear witness... the ancient Mysteries were temporary custodians of the ancient truth and closely allied to the Masonic work of today...The relation of the Mysteries to Masonry has oft been recognized, and the golden thread of living continuity can be traced through them to modern Masonry. The Mysteries... are all parts of that ancient thread which has its origin in that primeval religion which terminates today in Masonry." [Foster Bailey, 33° , pp. 30-32 , The Spirit of Masonry; Lucis Press Ltd; Tunbridge Wells, Kent, England; 1957].
"Masonry is regarded as the direct descendant, or as a survival of the mysteries... of Isis and Osiris in Egypt..." [Robert Freke Gould, Past Senior Grand Deacon of England, Vol. 1, p. 13, History of Freemasonry; New York, 1884].
"The signs, symbols and inscriptions date from...the Sumerian civilizations...Chaldea [Babylon], Assyria, Greece, Rome and even in Mexico and Yucatan...some rites of the Scottish Rite of Freemasonry of our Mother Jurisdiction have been in existence from time immemorial. For we teach the same grand truths, the same sublime philosophies... as those adepts of the ancient mysteries taught in their esoteric rites." [Henry C. Clausen, 33°, Sovereign Grand Commander, The Supreme Council 33°, A&ARFM, Mother Jurisdiction of the World, pp. 5-7, Messages for a Mission, 1971].
Note that Clausen, when he was the highest Mason in the land, stated unequivocally that "we teach the same grand truths, the same sublime philosophies...as those adepts of the ancient mysteries taught in their esoteric rites."
The New Age Movement and Masonry are, in my opinion, the major vehicles Lucifer is using to bring about his externalized kingdom on earth, which will be a revival of the Mystery Religions of Babylon and other ancient nations.
These occult doctrines of Mystery Babylon can be traced back to the period after the flood when Babylon's first king, Nimrod, and his queen, Semiramis, established the Mystery Religion that spread into Persia, Egypt, Greece, and other nations which set up secret brotherhoods of initiated magicians and Priests.
They worshiped the sun and the moon as the universal principles of generation. The sun was the Male, or Active principle, and the moon the Female, or Passive principle. These were symbolized by the sexual organs of the male and female--and their sexual union. This pagan phallic worship was central to the universal religion practiced by virtually all mankind in ancient days.
As part of the initiation rites for their temple worship, all these nations celebrated a common mystery drama, perhaps with different names and stories, but with a similar plot.
MYSTERY PLAY OF THE SUN AND THE MOON
This drama told about the death of an individual (who represented the sun) at the hands of three ruffians (the three winter months); the cutting into parts of the body and the dispersion of these body parts; the search by the wife (representing the moon) who found all the parts except the phallus; her substituting a wooden phallus for the lost one; and his (the sun's) resurrection at the vernal equinox.
This story--the Isis legend--was part of the general religion practiced by mankind in ancient days; a pagan, nature religion--the worship of the sun, moon and starry hosts. According to the highest Masonic authorities, this is the same story preserved down to this day in the symbols and rites of Freemasonry!
The plot of the Masonic version is part of the initiation ceremony for the Third, or Master Mason, Degree. It involves the supposed death of Hiram Abiff--who is said to have built Solomon's Temple--at the hands of three ruffians; a search for his body; the loss of a "secret word;" and the substitution of a new word for the "lost" one. This new word is an amalgamation of the names of three sun gods, and thus relates to the active (or male) principle, i.e., the phallus. At the climax of the Drama, Hiram is resurrected to new life.
The New Age Movement seeks to restore to all mankind this mystery play along with the process of Initiation. Initiation into a New Age. A Luciferic Initiation which will, they say, take place in Masonic temples as part of the New Age World Religion, which will restore the ancient Mysteries.
Today, according to Freemasonry's most distinguished authorities, the occult secrets of these Mystery Religions are embedded in the symbols and rites of Freemasonry. If this is true, it follows that Freemasonry, itself, must be a religion. If Freemasonry is a religion, what kind of religion is it?
MASONIC AUTHORITIES
Chief among Freemasonry's distinguished authorities is Albert Pike. Before looking at what Pike said about this, we should point out that, despite what Masonic leaders claim today-- that Pike is just one of many Masonic writers of the past and deserves no special attention--the truth is that Pike was and is Scottish Rite Masonry's highest authority. The word authority is based on the word autho and Pike is the one who authored the Scottish Rite as practiced today.
Joseph Fort Newton, one of this centuries' most noted Masonic authorities, in his book, The Builders, captions a full page picture of Pike with these words:
"Sovereign Grand Commander of the Supreme Council, 33° , Ancient and Accepted Scottish Rite, Southern Jurisdiction, U.S.A. from 1859 to his death in 1891. He recast the old Scottish Rite rituals and brought them to their present state of beauty and perfection." [Joseph Fort Newton, The Builders; Macoy Publishing and Supply Co., Inc., Richmond, Va., 1944].
Note that he states Pike brought the rituals "to their present state of...perfection." In addition, Pike was an honorary member of virtually every Grand Lodge on earth. He is the only Masonic authority to be given the honor of being entombed in the House of the Temple in Washington, D.C. Manly P. Hall, in his book, Lectures on Ancient Philosophy, quotes another high ranking Mason who eulogized Pike:
"To Pike the following remarkable tribute was paid by Sterling Kerr, Jr., 330, Deputy for the Inspector-General for the District of Columbia, upon crowning with laurel the bust of Pike in the House of the Temple: `Pike was an oracle greater than that of Delphi. He was Truth's minister and priest. His victories were those of peace. Long may his memory live in the hearts of the Brethren.'"
Then Hall adds some high praise of his own, stating that Pike was single-handedly responsible for making Freemasonry the most powerful organization in America:
"Affectionately termed `Albertus Magnus' by his admirers, Pike wrote of Hermeticsm and alchemy and hinted at the Mysteries of the Temple. Through his zeal and unflagging energy, American Freemasonry was raised from comparative obscurity to become the most powerful organization in the land." [Hall, p. 414].
So much for the claim that Albert Pike's works are not really authoritative! I'll state it again: Pike is the authority on the Scottish Rite: he's the one who wrote it! He also wrote the book containing the philosophy which underlies the Scottish Rite, Morals and Dogma.
What did Albert Pike say about Masonry as a religion? This is an important question. Since we are saying that Freemasonry is to be at the core of the New Age World religion, it's obvious that Freemasonry, itself, must be clearly seen to be a religion.
MASONRY IS A RELIGION
But the claim is being made repeatedly today by the 33rd Degree Council that Freemasonry is not a religion. But could we expect to get the truth about these matters from any Mason? For every Mason has sworn upon penalty of his own death not to reveal secrets of the order to anyone who is "not entitled to them." To do so would bring upon this Mason a death sentence according to his own sworn oaths.
Indeed, most Masons will loudly deny their Brotherhood is a religion. This is especially true of Masons who profess to be Christians. To settle this question, let's look at what Masonry's highest authorities state about this issue.
In Morals and Dogma of the Ancient and Accepted Scottish Rite of Freemasonry, Grand Commander and Prince Adept Albert Pike clearly identifies Freemasonry as an occult religion, the universal religion of all mankind since the beginning of time. He says, "Every Masonic Lodge is a temple of religion; and its teachings are instructions in religion." [Pike, p. 213].
Before looking at what else Pike had to say about Masonry as a religion, let's establish the authority of another of these men, Albert G. Mackey. Frequently when we quote figures such as Pike and Mackey, some Masons respond with something like: "Well, that's just their opinion. Anyway, I never heard of these guys before."
After a recent appearance on a 90 minute radio call-in show in Orlando, for example, I had about 40 calls after the show, many from Masons. One of them wanted to know where I got all the information I was quoting. I told him from Albert G. Mackey and Albert Pike, and asked him if he'd ever heard of them. He said he thought he'd heard of Mackey, but didn't recognize Pike's name. After I mentioned that Pike had written Morals and Dogma, he suddenly remembered that he had the book, but "it's put away somewhere. It'd take a year to read that thing!" Another Mason called and stated, "I'm probably the only man alive who has read Pike through twice."
But these two Masonic writers, over the past 100 years, have been the major authorities recognized worldwide by Freemasonry. However, today many rank and file Masons say they've never heard of Albert Pike or Albert G. Mackey.
The typical Mason, if he reads any Masonic materials at all, gets much of his information about Masonry from a section in his Masonic Bible containing questions and answers on Masonry. This typical Mason never bothers looking further into what the organization believes in the more esoteric areas.
In fact, the introduction to this section, called Questions and Answers, One Hundred and Sixty Questions and Answers ...Pertaining to the Symbolism of Masonry and its Connection with the Bible, states: "The following questions and answers are intended to convey to the average Mason the information every Mason desires without taking the time to do the research." [The Holy Bible, A. J. Holman Co., Philadelphia; 1962].
The interesting point here is that, according to the credit line, which is part of the title of this section, the source for this information is a name most Masons claim they've never heard of. It reads: "...compiled from the works of Albert G. Mackey..." So these "average" Masons who say they've never heard of Mackey, but who accept this section of the Masonic Bible as authoritative, do not realize that this authority is based primarily on the authority of Mackey!
MACKEY SAYS MASONRY A RELIGION
BUT NOT CHRISTIANITY
Indeed, Dr. Albert G. Mackey literally "wrote the book" on Freemasonry; he is the author of the Encyclopedia of Freemasonry, published in 1879. Mackey was Past General High Priest and Secretary General of the Supreme Council 33° for the Southern Jurisdiction of the U.S., which takes in 35 of the fifty states. He spent more than ten years writing this encyclopedia. It has been considered one of the top two authoritative works on Masonry. (The other is Albert Pike's Morals and Dogma.)
In this encyclopedia, Mackey clearly identifies Freemasonry as a religion, and he categorically states it's not Christianity:
"Freemasonry is a religious institution, and hence its regulations inculcate the use of prayer as a proper tribute of gratitude to the beneficent Author of life." [Albert Mackey, p. 594; Encyclopedia of Freemasonry; The Masonic History Co., 1924].
"The religion of Masonry is non-sectarian. It admits men of every creed within its hospitable bosom. It is not Judaism, though there is nothing to offend the Jew. It is not Christianity, but there is nothing in it repugnant to the faith of a Christian." [Mackey, p. 641].
"Freemasonry is not Christianity, nor a substitute for it. It does not meddle with sectarian creeds or doctrines, but teaches fundamental religious truth." [Mackey, p. 162].
Is Masonry a religion? Mackey says "yes." Is it Christian? Mackey says "no." Therefore, if Masonry is a religion, and it is not the religion of Christianity, Masonry is not a Christian religion! Every Christian Mason, who claims it is Christianity, is either completely deceived or is a Christian in name only and needs to get saved.
Indeed, according to Billy Graham and two former Presidents of the Southern Baptist Convention, up to 90 percent of our church members are not born again! Charles G. Finney, known as "the greatest preacher, theologian and evangelist of the nineteenth century," who was a Mason for a short time, stated:
"Surely, if a Mason really understood what Masonry is, as delineated in these books, no Christian Mason would think himself at liberty to remain another day in the fraternity... It is as plain as possible that a man, knowing what it is, and embracing it in his heart, can not be a Christian man. To say he can is to belie the very nature of Christianity." (Emphasis in original.) [Charles G. Finney, p. 60, The Antichrist or the Masonic Society; Crown Publications; Burlington, Ontario, Canada; 1984].
TWO RELIGIONS
Let's pause for a moment to get a better understanding of the fact that there have been, and are, only two basic religions. These two are first, Paganism, which incorporates the Mystery Religions, Eastern religions, Freemasonry, the New Age Movement, etc., and second, Judaism which is the "mother" of both Christianity and Islam.
In his Encyclopedia of Freemasonry, Albert Mackey gives us a better understanding of this concept. He writes, under the heading Paganism,
"A general appellation for the religious worship of the whole human race, except for that portion which has embraced Christianity, Judaism, or Mohammedanism. Its interest to the Masonic student arises from the fact that its principal development was the ancient mythology, in whose traditions are to be found many interesting analogies with the Masonic system."
The understanding that all religions other than Christianity, Judaism, and Islam have their common source in Lucifer's pagan, occult Mystery Religions, should help us place Freemasonry in its proper category. That category is definitely not in the Judeo-Christian camp!
These pagan religions and the New Age Movement share the same Luciferic source as well as the same goal: establishment of a New Age World Religion. Freemasonry, according to it's most distinguished authority, was "mother" to all these pagan religions!
"Much of the Masonic secret manifests itself... particularly to those who advance to the highest Degrees of the Ancient and Accepted Scottish Rite. That Rite raises a corner of the veil, even in the Degree of Apprentice; for it there declares that Masonry is a worship.
It is the universal, eternal, immutable religion such as God planted in the heart of universal humanity. No creed has ever been long-lived that was not built on this foundation. ...The ministers of this religion are all Masons who comprehend it and are devoted to it." [Pike, pp. 218-19]
As you read Pike's comments, keep in mind that they were prepared for the Southern Jurisdiction of the United States and "published by its authority." In other words, this is the official doctrine of Freemasonry, not what some local lodge officials might claim. Or what the current 33rd Degree Council might try to lie about.
MASONRY A UNIVERSAL RELIGION
Both of Masonry's highest authorities during the past 100 years clearly state that Masonry is a religion, complete with a religious creed-- a "worship." But just what kind of religion is Masonry?
Like Mackey, Pike says the religion of Masonry is not Christianity, but is a universal religion which makes a Mason the "brother" of every other Mason on earth, bound together with these "brothers" from other religions under an "imperative obligation of a contract":
"Masonry propagates no creed except its own most simple and Sublime one; that universal religion, taught by Nature and by Reason. Its lodges are neither Jewish, Moslem, nor Christian temples. It reiterates the precepts and morality of all religions."
"The Moral Code of Masonry is still more extensive than that developed by philosophy. To the requisitions of the law of Nature and the law of God, it adds the imperative obligation of a contract. Upon entering the Order, the Initiate binds to himself every other Mason in the world. Once enrolled among the children of Light, every Mason on earth becomes his brother." [Pike, pp. 718-19; 726]
Then, how can a Christian belong to such an organization? After all, God's Word clearly commands us not to be "yoked together with unbelievers." But a Christian Mason "binds himself to every other Mason in the world...every Mason on earth becomes his brother."
As Finney said, any Christian who truly understands what Masonry really is could not stay another day in such a pagan cult! But most Masons--perhaps 99% of them--have no conception of the true nature of their fraternity. They have never bothered to study the works of Masonry's highest authorities such as Albert Pike, Albert Mackey and Manley P. Hall. These reveal that the organization is made up of an outer fraternity whose members are deliberately misled about Masonry's symbols and dogmas, and by an occult inner brotherhood of adepts versed in magic, witchcraft and the Mystery Religions of the ancient world.
Most Masons are not only unaware of the true nature of their fraternity, they have no idea they are being deliberately deceived by the craft. As admitted by Pike:
"The Blue Degrees are but the outer court or portico of the Temple. Part of the symbols are displayed there to the Initiate, but he is intentionally misled by false interpretations. It is not intended that he shall understand them. Their true explication is reserved for the Adepts, the Princes of Masonry... It is well enough for the mass of those called Masons, to imagine that all is contained in the Blue degrees; and whoso attempts to undeceive them will labor in vain... There must always be common-place interpretations for the mass of Initiates, of the symbols that are eloquent to the Adepts." (Pike, pp. 818-19.)
But Pike is not the only Masonic authority to disclose this slight-of-hand. "Illustrious" Manley P. Hall, who was eulogized by the Scottish Rite Journal as the fraternity's greatest philosopher, stated in his book, Lectures on Ancient Philosophy:
"Freemasonry is a fraternity within a fraternity--an outer organization concealing an inner brotherhood of the elect... two separate yet interdependent orders, the one visible and the other invisible... The invisible society is a secret and most august fraternity whose members are dedicated to the service of a mysterious arcanum arcanorum... that truly secret inner society which is to the body Freemasonic what the heart is to the human body." [Hall, p. 397].
MASONIC MAGIC AND WITCHCRAFT
What is this "mysterious arcanum arcanorum" which "illustrious Manley Palmer Hall" has described as being the subject of the invisible societies' dedicated service? What is the true "work" of the secret, inner organization? Pike, who wrote the Scottish Rite, and "Illustrious" Manley Hall, it's "greatest Philosopher," say that Masonry's true work is magic and witchcraft! According to Pike,
"The Hermetic Science...embodied in certain symbols of the higher Degrees of Freemasonry, may be accurately defined as the Kabalah in active realization, or the Magic of the Works." [Pike, p. 840].
Hall, after lamenting the fact that not all Masons are happy with this occult heritage, states that he can't see how anyone, after reading Pike's great work, can deny that Freemasonry is "identical" to the Mystery Religions:
"Even the casual observer must realize that the true wealth of Freemasonry lies in its mysticism...It is quite incredible, moreover, that any initiated brother, when presented with a copy of Morals and Dogma upon conferment of his fourteenth degree, can read that volume and yet maintain that his order is not identical to the Mystery Schools of the first ages." [Hall, p. 413].
As a former occultist, I recognize much of Pike's writings as coming from the same occult revelation given to Helena Petrovna Blavatsky in Isis Unveiled and The Secret Doctrine. "Illustrious" Manley P. Hall also recognizes Pike's works as being similar to those of other occultists:
"Much of the writings of Albert Pike are extracted from the books of the French magician, Eliphas Levi, one of the greatest transcendentalists of modern times. Levi was an occultist, a metaphysician, a Platonic philosopher, who by the rituals of magic invoked even the spirit of Apollonius of Tyana, and yet Pike has inserted in his Morals and Dogma whole pages, and even chapters, practically verbatim." [Hall, pp. 413-14].
Let me again point out that we're talking about a work, Morals and Dogma, that was prepared for and published by the greatest Masonic jurisdiction in America. In addition to Pike and Hall, Alice Bailey's husband, Foster, a 33rd degree Mason, also writes about the New Age-Masonic connection as it relates to magic in his book The Spirit of Masonry:
"It is the creative nature of the Masonic work... to work, say and think the same thing simultaneously... [T]he concentrated attention and thought power of the assembled Masons... is in reality a group meditation, leading to group work... Masonry in its true and highest sense is magical work... The effectiveness of this possible work will be paralleled by the increasing sensitivity of the race to telepathic impression." [F. Bailey, pp. 96-98].
"Behind the magical work of the rituals must be the influence of the established rhythm... The materializing upon earth of the mystical vision... must be brought about by the wise working of this law of rhythm and of ritual." [F. Bailey, p. 99]. But wait--it gets even worse.
PIKE SAYS CHRISTIANITY SHOULD NOT HAVE HATED MAGIC
As we've seen, Pike has said Masonry at it's core is based on the magic of the Kabalah. But Pike says that it was necessary for this knowledge to be concealed from "the profane." He states that this "occult philosophy seems to have been the nurse or godmother of all religions, the secret lever of all the intellectual forces:"
"This is what magic had been, from Zoroaster to Manes, from Orpheus to Apollonius Thayaneus; when positive Christianity, triumphing over the splendid dreams and gigantic aspirations of the school of Alexandria, publicly crushed this philosophy with its anathemas, and compelled it to become more occult and more mysterious than ever.
At the bottom of magic, nevertheless, was science. Christianity should not have hated magic; but human ignorance always fears the unknown. But since Christianity did abhor magic, the magicians resorted to inventing Masonic degrees to hide the secrets of their witchcraft:
"Resorting to Masonry, the alchemists there invented Degrees, and partly unveiled their doctrine to the Initiates...by oral instruction afterward; for their rituals, to one who has not the key, are but incomprehensible and absurd jargon." [Pike, pp. 730-31].
Next Pike lets the Magic-hating Christians have it broadside, calling them "dunces" who sought to exterminate magic:
"The dunces who led primitive Christianity astray...who for so many ages waged war against Magism, a war of extermination, have succeeded in shrouding in darkness the ancient discoveries of the human mind; so that we now grope in the dark to find again the key of the phenomena of nature." [Pike, p. 732]
This is so blatant a description of Lucifer's battle with God, who declared "suffer not a witch to live," that it clearly draws the dividing line for us. On one side we have the Satanic Mystery religions embedded now in the highest rites and symbols of Masonry, and on the other side, "the dunces" of Christianity.
Can any Christian member of the Masonic Order maintain that this is a Christian organization after reading this blasphemy of God?
THE GREAT WORK: WITCHCRAFT AND MAGIC
Among other things, Pike has just described Masonry as searching for "the key of the phenomena of nature." This is a classic definition of witchcraft. But you need not take my word for it, because Pike continues on the following pages to clearly say so:
"There is in nature one most potent force, by means whereof a single man, who could possess himself of it, and should know how to direct it, could revolutionize and change the face of the world. This force was known to the ancients. It is a universal agent... if science can but learn to control it, it will be possible to change the order of the seasons, to produce in night the phenomena of day, to send a thought in an instant around the world, to heal or slay at a distance, to give our words universal success, and make them reverberate everywhere.
This agent, partially revealed by the blind guesses of the disciple of Mesmer, is precisely what the Adepts of the middle ages called the elementary matter of the great work... it was adored in the secret rites of the Sabbat or the Temple, under the hieroglyphic figure of Baphomet or the hermaphroditic goat of Mendes." [Pike, p. 734].
If you still have doubts, look up the meaning and origin of Baphomet and the goat of Mendes. They are forms of Satan, himself, and a Sabbat is "an assembly or celebration of witches or other occultists, usually held on astrologically significant days and hours." [Kent Philpott, A Manual of Demonology and the Occult, p. 160; Zonderavan; Grand Rapids, Mich.].
You also need to understand that the terms witch, magician, sorcerer, and wizard all mean the same thing. "A magician engages in magic, or witchcraft; the terms are synonymous." [ibid., p. 163].
Still not convinced? Read some more of what Pike has to say about "the great work," the universal term for witchcraft:
"Whoever shall learn to comprehend and execute this great work, will know great things, say the sages of the work; but whenever you depart from the centre of the Square and the Compass you will no longer be able to work with success.
Another Jewel is necessary for you, and in certain undertakings cannot be dispensed with. It is what is termed the Kabalistic pantacle... This carries with it the power of commanding the spirits of the elements." [Pike, pp. 786-87].
But many Masons will tell you that all this talk about commanding spirits and the like is just symbolic. However, Pike cautions against reading Masonic works too quickly, or believing what you may have been told that what you read is only symbolic; for, he says, that's when you are most deceived:
"If you would understand the true secrets of Alchemy, you must study the works of the Masters with patience and assiduity. Every word is often an enigma; and to him who reads in haste, the whole may seem absurd. Even when they seem to teach that the great work is purification of the soul, and so to deal only with morals, they most conceal their meaning and deceive all but the initiates." [Pike, p. 792].
Masons also contend that Masonry is just an organization which "makes good men better," that it's all aimed at symbolically building a temple for the inward dwelling of God. But, if this is your belief, read again the previous statement by Pike, and discern finally that you are a victim of deliberate deceit. Today, the 33rd Degree Council has even denied that Masonry is related in any way with the occult Mysteries. Such a denial is preposterous on its face!
FREEMASONRY AND THE MYSTERIES
Here's how Pike characterized Masonry's occult heritage on page 639 of Morals And Dogma of the Ancient and Accepted Scottish Rite of Freemasonry: "The Occult Science of the Ancient Magi was concealed under the shadows of the Ancient Mysteries... and it is found enveloped in the enigmas that seem impenetrable, in the Rites of the Highest Masonry."
If the "Occult Science of the Ancient Magi[cians]" was incorporated into the "Ancient Mysteries," and if this "Occult Science" is now "found enveloped in...the Rites of the Highest Masonry," then this statement by the author of the current version of those rites should be adequate to document the claim that Masonry is the repository of the occult heritage of the Mysteries that are to be reinstated for the New Age World Religion. This New Age World Religion, we are told, is to be inaugurated by the return to earth of "The Christ."
RETURN OF "THE CHRIST"
Benjamin Creme is a major New Age leader, the "John-the-Baptist" for the New Age Christ, the Lord Maitraya, who Creme says is already in the world simply waiting for the right time to manifest his presence.
In The Reappearance of the Christ and the Masters of Wisdom, Creme reveals that Masonry will play an important part in the return of "the Christ," (whom Christians would call "the Anti-Christ") especially in the initiation ritual for the New Age religion. He states:
"Through the Masonic tradition and certain esoteric groups, will come the process of initiation. In this coming age millions of people will take the first and second initiation through these transformed and purified institutions." [Benjamin Creme, The Reappearance of the Christ and the Masters of Wisdom, p. 84; The Tara Press; London, 1980].
In a section of his book containing transcripts of his many lectures--including question and answer sessions--after speaking about the coming reformation of the churches and Buddhism, he's asked if he believes this reformation "will affect the various secret organizations, like the Masons, the Rosicrucians, and so on?" He answers:
"Very much so... the coming religion, in fact this coming age, will be dominated by... Magic, or Ritual, or Organization... Aquarius has been called `the implementing force of synthesis or universality,' and will bring about synthesis, universality, in the world..." [Creme, p. 86].
Note the theme of conjunction, that is, "synthesis or universality." You'll recall that Pike has said this is Masonry's "Royal Secret." You'll encounter this concept of "mixture" repeatedly in the writings of New Age and Masonic authorities.
Creme next tells us how the newly synthesized religions will be manifested:
"The new religions will manifest, for instance, through organizations like Freemasonry. In Freemasonry is embedded the core of the secret heart of the occult mysteries-- wrapped up in number, metaphor and symbol. When these are purified... these will be seen to be a true occult heritage. Through the Orders of Masonry, the Initiatory Path will be trodden and Initiation will be taken..." [Creme, p. 87].
So not only will the Mystery Religion be restored, but so will the process of Initiation. Creme says, reiterating the theme of our earlier authorities, this new religion will be universal--a conjunction of the East and West:
"A new world religion will be inaugurated which will be a fusion and synthesis of the approach of the East and the approach of the West. The Christ will bring together... Christianity and Buddhism...in a new scientific religion based on the Mysteries; on Initiation; on Invocation...The very heart and core of the new world religion will be the esoteric process of Initiation... gradually, Christianity and Buddhism and other religions will wither away...as the new religion gains its adherents and exponents, and is gradually built by humanity." [Creme, pp. 88-89].
So pervasive is the application of the universal principle of dialectics (conjunction, balance, opposites) that Creme even says the "other religions will wither away"--just as in Marxist theory, the State is supposed to "wither away" and be replaced by true "Communism."
NEW AGE LUCIFERIC INITIATION
Another of the New Age Movement's major figures, David Spangler, in Reflections of the Christ, reveals the true identity of this "Christ," or Lord Maitreya. He says: "Christ is the same force as Lucifer...Lucifer works within each of us to bring us to wholeness as we move into the New Age." Then he tells us what kind of initiation will be administered through the Orders of Masonry:
"The light that reveals to us the path to Christ comes from Lucifer... the great initiator...Lucifer comes to give us the final Luciferic initiation...that many people in the days ahead will be facing, for it is an invitation into the New Age." [David Spangler, pp. 40-44, Reflections of the Christ; Findhorn; Scotland, 1977].
So, according to top New Age leaders, the new universal religion will manifest through organizations like Masonry, and initiation into the New Age will take place in Masonic Temples.
BLAVATSKY'S SECRET DOCTRINE
AND THE NEW WORLD RELIGION
But other New Age authorities have also stated that Masonry is a universal religion and is a repository of the Occult Secret Doctrine of the Mysteries. In fact, one of the world's most occult books is loaded with references to Masonry.
Helena Petrovna Blavatsky, in her introduction to volume one of The Secret Doctrine, summarizes for us the nature of the secret doctrine and reveals its tie-in with Masonry:
"The Secret Doctrine was the universally diffused religion of the ancient and prehistoric world. Proofs of its diffusion... together with the teaching of all its great adepts, exist to this day in the secret crypts of libraries belonging to the Occult Fraternity." [Helena P. Blavatsky, p. xxxiv, The Secret Doctrine; Theosophical University Press, 1888].
"There are several documents in the St. Petersburg Imperial Libraries to show that, even so late as during the days when Freemasonry, and Secret Societies of Mystics flourished unimpeded in Russia more than one Russian Mystic traveled to Tibet via the Ural mountains in search of knowledge and initiation.... Let any one look over the Annals and History of Freemasonry in the archives of the Russian metropolis, and he will assure himself of the fact stated." [H.P.B., pp. xxxv-vi].
We could spend much time exploring H.P.B.'s anti-Christian dogma which makes Jehovah the villain (Christians are the "Black Lodge") and Lucifer the hero (the "White Lodge.") But we get the same doctrine in Pike's work!
MASONRY'S GOD NOT JEHOVAH
In his discussion of The Royal Arch degree in Morals and Dogma, for example, Pike reveals the true nature of Masonry's god-- and it's not Jehovah. Please read the following slowly and carefully:
"We know that for many centuries, the Hebrews have been forbidden to pronounce the Sacred Name... In India it was forbidden to pronounce the word Aum or Om, the Sacred Name of the One Deity, manifested as Brahma, Vishnu, and Seeva. ...It was, therefore, possible for that of the name of Deity to have been forgotten or lost. It is certain that its true pronunciation is not that represented by the word Jehovah; and therefore that is not the true name of Deity, nor the Ineffable Word." [Pike, pp. 204-05].
Pike says that the communication of the "true nature of God" in the ancient mysteries is what we now call Masonry:
"Among all the ancient nations there was one faith and one idea of Deity for the enlightened, intelligent, and educated, and another for the common people. To this rule the Hebrews were no exception. Yehovah, to the mass of the people, was like the gods of the nations around them... The Deity of the early Hebrews talked to Adam and Eve in the garden... he wrestled with Jacob; he showed Moses his person, though not his face...he commanded the performance of the most shocking and hideous acts of cruelty and barbarity. He hardened the heart of Pharaoh... Such were the popular notions of the Deity; and either the priests had none better, or took little trouble to correct these notions; or the popular intellect was not enlarged enough to enable them to entertain any higher conceptions of the Almighty.
But such were not the ideas of the intellectual and enlightened few among the Hebrews. It is certain that they possessed a knowledge of the true nature and attributes of God, as the same class of men did among the other nations-- Zoroaster, Menu, Confucius, Socrates, and Plato. But their doctrines on this subject were esoteric; they did not communicate them to the people at large, but only to a favored few; and as they were communicated in Egypt and India, in Persia and Phoenicia, in Greece and Samonthrace, in the greater mysteries, to the Initiates.
The communication of this knowledge and other secrets, some of which are perhaps lost, constituted, under other names, what we now call Masonry." [Pike, pp. 206-7].
Do we need any clearer statement than this of the true nature of Masonry as a universal religion whose God is not the God of the Christian and of its own characterization of itself as communicating the "true" attributes and name of God which, it emphasizes, is not Jehovah? The god of Masonry, according to it's greatest authority, is not Jehovah! In fact, Pike states rather clearly who the "Initiates" consider their god to be:
"The Devil is the personification of Atheism or Idolatry. For the Initiates, this is not a Person, but a Force, created for good, but which may serve for evil. It is the instrument of Liberty or Free Will. They represent this Force, which presides over the physical generation, under the mythologic and horned form of the God Pan; thence came the he-goat of the Sabbat, brother of that Ancient Serpent, and the Light-bearer..." [Pike, p. 102].
The same basic statement is found in Blavatsky's Secret Doctrine, which statement she ascribes to Eliphas Levi, a major occultist and magician whose works, according to Manley P. Hall, Pike copied copiously:
"The Kabalists say that the true name of Satan is that of Jehovah placed upside down, for Satan is not a black god but the negation of the white deity... `For the Initiates,' says Eliphas Levi, `the Devil is not a person but a creative Force, for Good as for Evil.' They (the Initiates) represented this Force, which presides at physical generation, under the mysterious form of God Pan-- or Nature: whence the horns and hoofs of that mythical and symbolic figure, as the Christian `goat' of the Witches Sabbath." [H.P.B., p. 510].
The horned God Pan, or the Goat of Mendes, the he-goat of the "Witches Sabbath"-- all names for the same Satanic entity--is represented in the Pentagram, the five-pointed star of witchcraft. This star is used upside down with the point at the bottom for the goat's face and beard, and the two points at the top for the horns. The Pentagram is the insignia not only for witches and Satanists worldwide, but also for Mason's and their sister organization, Eastern Star! This goat is also called Baphomet and is the god of the 12th century Knights Templar, ancestors of the present Masonic organization.
Clearly, the true god of the religion of the Masonic Order is not Jehovah, but Lucifer. Masonry is one of the major vehicles through which he is manifesting his ages-old attempt to take the place of God in the Universe. In fact, according to Alice A. Bailey, Lucifer actually officiated at the founding of Freemasonry! In Initiation, Human and Solar, Bailey writes:
"All physical plane organization--governmental, religious, or cultural--is the working out of the inner forces and causes, and, before they appear in physical manifestation, a focalization...of these influences and energies takes place on etheric [spirit] levels. The organization of the Freemasons is a case in point...the Lord of the World was the officiating agent, as is ever the case in the founding of great and important movements." [Alice A. Bailey, pp. 131-132, Initiation, Human and Solar; Lucis Publishing Co., New York, 1970].
Again, let's us ask: how is it possible for rank and file Masons--many who are professed Christians--to take part in such a Luciferic religion? How could Christian pastors belong to such an organization?
As Pike and Hall have admitted, Masonry is in reality two organizations, an outer fraternity of dupes deliberately misled about Masonry's symbols and dogmas, and an occult inner brotherhood of adepts versed in magic, witchcraft and the Mystery Religions of the ancient world. Religions whose central tenets are being revived as the religion of the New Age.
This is the abominable universal world religious system that the Lord Jesus Christ is returning to earth to destroy! (See Revelation, especially chapters 17-19).
ANCIENT INITIATIONS
What did it mean to belong to these Mystery Religions of ancient pagan nations that Clausen, Pike, Hall, Mackey and numerous other Masonic authorities say are the precursors for modern day Masonry? Let's see if we can get a feel for what went on in those pagan Initiation Rites. Please change gears for a moment, and let your imagination run free; imagine the following scene, circa 1350 B.C.:
Flickering light glances off the cavernous walls and vaulted ceiling of the immense cave. Erie-- and yet somehow sensuous-- the torch light casts a mesmerizing spell on those assembled for the initiation. Their attention is riveted on the candidate standing on the lip of a chasm spanned by a swinging rope bridge. But he stands several yards from the bridge, not at its entrance.
His face is in shadow, but the rigid posture of his body portrays his intense concentration. His chest heaves as he breathes in and out rhythmically. Suddenly he straightens, and with fists clenched, raises his arms across his chest. Taking one final deep breath, he steps off the edge into the darkness. Those assembled are silent, watching intently as the candidate levitates across the chasm and steps off on the other side.
Perhaps you may think this is more of an exercise in science fiction rather than a glimpse of what it meant to be an initiate of the Mystery Religions of ancient days. But listen to "illustrious" Manley P. Hall as he describes for us the neophyte of these ages. He says that the Initiate of the ancient Mysteries was a man of great learning and character, for whom initiation into the Mysteries meant great physical trials and required great feats of occult capabilities:
"Not one Freemason out of a thousand could have survived the initiations of the pagan rites, for the tests were given in those strenuous days when men were men and death the reward for failure. The neophyte of the Druid Mysteries was set adrift in a small boat to battle with the stormy sea, and unless his knowledge of natural law enabled him to quell the storm as did Jesus upon the Sea of Galilee, he returned no more. In the Egyptian rites of Serapis, it was required of the neophyte that he cross an unbridged chasm in the temple floor. In other words, if unable by magic to sustain himself in the air without visible support, he fell headlong into a volcanic crevice, there to die of heat and suffocation. In one part of the Mithraic rites, the candidate seeking admission to the inner sanctuary was required to pass through a closed door by dematerialization..." [Hall, pp. 414-15].
Hall then quotes Pike from the "Legenda for the Twenty-eighth Degree" as stating that "the science of the Hierophants of the mysteries produced effects that to the Initiated seemed Mysterious and supernatural." [Hall, p. 415].
I suppose we could all agree with Pike that levitating across chasms, quelling storms, and passing through walls could qualify as "Mysterious and supernatural." "One Freemason out of a thousand" is probably close to the percentage of those in today's fraternity who are Initiates of the secret Inner Brotherhood who really understand the true meaning and purpose of Masonry and who practice such magic and witchcraft.
As we've seen, such magic and witchcraft have their origin in the pagan, occult Mysteries of ancient days. We've also briefly touched on the belief of New Agers that all of this was given to us by the "Masters of Wisdom," or the "Hierarchy." Let's get a better understanding of this so-called Hierarchy and it's role in bringing about the New Age World Religion.
THE HIERARCHY
According to the New Age belief system, the Masters of Wisdom have ruled the affairs of the earth for millennia. They are referred to as "The Hierarchy," which is composed of advanced beings, some of whom live in an etheric (or, spiritual) city over the Gobi desert called Shamballa. The Hierarchy contains a range of beings all the way up to the "Lord of the World," himself.
Of course, what is being described is what the Bible clearly speaks of as the spiritual forces we are battling in the heavenly sphere, the principalities and powers of Satan's kingdom: "For your conflict is not only with flesh and blood, but also with the angels, and with powers, with the rulers of this world of darkness, and with the evil spirits under the heavens." [Eph. 6:12].
Our Lord Jesus Christ calls Satan the "Prince of the Power of the Air," and "the god of this world." In 1 John 5: 19 we read that "the whole world around us is under the power of the evil one." [The Amplified Bible]. In her book, Initiation, Human and Solar, Alice Bailey says basically the same thing:
"This Hierarchy of Brothers of Light still exists, and the work goes steadily on. They are all in physical existence, either in dense physical bodies, such as many of the Masters employ, or in etheric bodies, such as the more exalted helpers and the Lord of the World occupy... They exist upon this planet with us, controlling its destinies, guiding its affairs, and leading all its evolutions on to an ultimate perfection..." [A. Bailey, IHS, p. 32].
The apostle Paul pointed out that there are unseen spiritual beings organized in a hierarchy: "And through him were created all things that are in heaven and on earth, visible and invisible; whether imperial thrones or lordships or angelic orders or dominions..." [Col. 1:16,].
In 2 Corinthians 12:7, he refers to a Satanic angel whose assignment was to attack him repeatedly (whose attacks are summarized in the previous chapter): "...there was delivered to me a thorn in my flesh, the angel of Satan, to buffet me..."
So we see that the Bible clearly states there are unseen spiritual beings in the heavenly realm, and they are organized in a hierarchy. Alice Bailey also tells us something about the headquarters for the "Lord of the World" in Shambala, big city in the sky:
"The central home of this Hierarchy is at Shambala, a centre in the Gobi desert, called in the ancient books the `White Island.' It exists in etheric matter...Several of the Masters in physical bodies dwell in the Himalayan mountains...but the greater number are scattered all over the world, dwelling in different places in the various nations, unrecognized and unknown, yet forming each in His own place a focal point for the energy of the Lord of the World..." [A. Bailey, IHS, p. 33].
New Agers also believe that other planets are inhabited and that the star Sirius is home to The Great White Lodge from which all in this sector of the universe is controlled. We saw earlier that, according to Bailey, this was the source for the Mysteries. These mysteries, Bailey says, provide the secret powers for the magic and witchcraft practiced by the Hierarchy:
"The Mysteries are, in reality, the true source of revelation...They concern those capacities which enable the Members of the Hierarchy to work consciously with the energies of the planet and of the solar system, and to control forces within the planet...The Mysteries, when restored, will make real... the nature of religion, the purpose of science, and the goal of education. These are not what you think today."[ibid.]
Bailey says these mysteries contain more than just what is found in Masonry, and they will be restored more fully when the Hierarchy (that is, the Kingdom of the Anti-Christ) comes to earth visibly:
"The Mysteries will be restored in other ways also, for they contain much besides that which the Masonic rites can reveal, or that religious rituals and ceremonies can disclose... and only when the Hierarchy is present visibly on earth, and the Mysteries of which the Masters are the custodians are given openly to man, will the true secret and nature of electrical phenomena be revealed." [Alice A. Bailey, p. 511, Discipleship in the New Age, Vol II; Lucis Publishing Co., New York, 1955; Ponder, pp. 15-16].
Further, says Bailey, the churches and Masonry have failed to do a good job in preparing the way for the restoration of the mysteries. She says,
"The ground is being prepared at this time for this great restoration. The churches and Masonry are today before the judgment seat of humanity's critical mind [because] both of them failed in their divinely assigned tasks." [A. Bailey, p. 511, Discipleship-II, ; Ponder, pp. 15-16].
So we see that the mysteries will be restored through the agency of liberal churches, such as Unity, Christian Science, Mind Science, Mormonism, and others as well as through Masonry.
FOSTER BAILEY UNVEILS THE SPIRIT OF MASONRY
We've already quoted from a remarkable book, The Spirit of Masonry, written by the husband of Alice A. Bailey, Foster Bailey. In this book, we read of the true spiritual heritage of which Masonry is the custodian. The typical Mason reading this book--indeed, virtually anyone, Mason or not-- would pass quickly over passages of great interest to one familiar with occult works such as The Secret Doctrine or Alice Bailey's many books, especially Initiation, Human and Solar.
It is of great significance that, in his introduction to Part One, on page nine, Foster Bailey states: "The words used in the text of this book are the words of another." In my opinion, this is a direct reference to this book's origin from the same source as most of his wife Alice's books-- as well as those of Helena Petrovena Blavatsky-- that source being the Tibetan, Djwhal Khul, one of the Masters of Wisdom, who authored all these works through telepathic transmission. In other words, their source is, in reality, a demonic spirit who is a talented actor.
The interesting thing we find from reading Foster's book, which was written by a Mason for other Masons, is that the somewhat veiled references he makes to various aspects of Masonry are clearly stated, or "unveiled," in the books of his wife, Alice and those of H.P. Blavatsky. By comparing the contents of Foster's book with these others, we can clearly see the key role that Masonry has played in Satan's Kingdom-- in all areas of the universe.
For example, on page 16, in discussing the Third Degree, when he refers to the journey of the Master Mason ending in resurrection from the grave where "he enters into that great Fellowship of Master Masons who are but the expression upon earth of the divine fellowship existing in the Lodge of the Most High," we need look no further than Foster's wife, Alice for the true explanation.
In her book, Initiation, Human and Solar, Alice tells us about that Lodge of the Most High and she's not speaking of Heaven! She's speaking of the Masonic Lodge on Sirius. Her comments give us a glimpse of another aspect of the close relationship between the New Age Movement and Freemasonry:
"One great fact to be borne in mind is, that the initiations of the planet or of the solar system are but preparatory initiations of admission into the greater lodge on Sirius. We have the symbolism held for us fairly well in Masonry, and in combining the Masonic method with what we are told of the steps on the Path of Holiness we get an approximate picture. [After the first four solar initiations, we get to the fifth initiation, which is] the first cosmic initiation. The fifth initiation corresponds to the first cosmic initiation, that of `entered apprentice' in Masonry; and makes a Master an `entered apprentice' of the Lodge on Sirius. The sixth initiation is analogous to the second degree in Masonry, whilst the seventh initiation makes the Adept a Master Mason of the Brotherhood on Sirius." [A. Bailey, IHS, pp. 17-18].
So we see that Masonry is more than world-wide. When they say it's a universal religion, that's just what they mean! We see clearly that Masonry's Heaven, or "Great Lodge above," is not the dwelling place of God the Father and His Son, The Lord Jesus Christ. It's the local (cosmically speaking) headquarters for the Cosmic Brotherhood of the Great White Lodge of Freemasonry.
Alice tells us on page 98 of this book, that the Lodge on Sirius gets it's energy from a Lodge in the Pleiades, a distant formation of seven stars. (Mayan, the girl friend of David-- Shirley MacClaine's guru--was supposedly from the Pleiades.) Bailey enumerates for us some of the cosmic influences which, she says, affect the consciousness of men, especially during the process of initiation:
"First and foremost is the energy or force emanating from the sun Sirius. If it might be so expressed, the energy of thought, or mind force, in its totality, reaches the solar system from a distant cosmic centre via Sirius. Sirius acts as the transmitter, or the focalizing centre, whence emanate those influences which produce self-consciousness in man....
Another type of energy reaches man from the Pleiades, passing through the Venusian scheme to us, just as the Sirian energy passes through the Saturnian.... These facts involve the secrets of the mysteries..." [A. Bailey, IHS, pp. 98-99].
She says if we but knew all the mysteries wrapped up in these facts, we'd understand the secrets of the universe: "In the mystery of this influence, and in the secret of the sun Sirius, are hidden the facts of our cosmic evolution, and incidentally, therefore, of the solar system." [A. Bailey, IHS, p. 188].
I might add, that in all this nonsense is revealed the fact of Freemasonry's close association and entanglement with these demons masquerading as "the Hierarchy" and foisting all this hocus-pocus on the millions of those in the New Age Movement and the Eastern religions who sincerely believe this malarkey! But read on! It gets more incredible the further we delve into the writings of the New Age Queen and her husband, Foster!
MASTER MASONS OF THE UNIVERSE
On page 21 of The Spirit of Masonry, Foster Bailey tells us about the "Master Masons of the Universe," who have watched over mankind's progress on the long road of evolution and, he reveals, that's the story depicted in the first three degrees of Masonry:
"Such, symbolically, is the progress and mode of achievement for every human soul; such has been the path trodden by all the Saviors of the race. From darkness to light all must go... He must learn that the experience... is the only thing that can fit him to join the ranks of the Master Masons of the Universe, and carry on the eternal quest in company with all brothers.
This is the revelation which the passage of the candidate through all the degrees conveys... Subtle and illusive indications are given also of that organized and intelligent activity which is carried on by that Grand Lodge of Master Masons who have for ages watched over humanity and guided men steadily in the way of light... the whole fabric of Masonry may be regarded as the externalization of that inner spiritual group whose members, down the ages, have been custodians of the Plan." [F. Bailey, pp. 21-22].
Next, he writes that these Master Masons are called by many names, such as "Christ and His church... They can be known by others as the Masters of the Wisdom... the Dispensers of Light." Then he adds:
"They are therefore sometimes known as the Illuminatti...They are the Rishis of the oriental philosophy, the builders of the occult tradition...Stage by stage They assist at the unfolding of the consciousness of the candidate until the time comes when he can `enter into light' and, in his turn become a light-bearer, one of the Illuminatti who can assist the Lodge on High in bringing humanity to light." [F. Bailey, pp. 22-23].
As any Mason knows, "entering into light" is the term used in the fulfillment of his "search for light" in the degrees of Masonry. Bailey has just stated that this can make him one of the Illuminatti! One of those "illumined" ones who can help the Masonic Grand Lodge on Sirius "bring humanity into light." (That is, bring them under demonic control.)
Foster Bailey says that participating in this great work, as part of a greater initiation-- the Luciferic Initiation that Creme says will take place in Masonic Lodges-- will take one on to his own godhood:
"The rites, ceremonies and initiations of Masonry may be regarded (and are so regarded by many) as being faint representations and symbolic rehearsals of those major spiritual initiations through which every human being must pass before achieving his goal of manifested divinity and can enter finally within the veil." [F. Bailey, p. 23].
So we see that, like any good New Age occultist, a Mason's goal is to become a god, himself.
EVOLUTION OF THE RACES
Another revelation concerns the "evolution" of the races as given by Foster starting on page 31 and as explained more fully by H.P.B. and Alice in their works. Foster presents what he calls a basic hypothesis in discussing the question: "Is Masonry of vast antiquity and do we inherit it from a dim and distant past?"
That the hypothesis is far more than that for the New Agers is evident when later he says that if you can't accept this hypothesis, you just need to be more open to your intuition, a veiled reference to paying attention to the demons trying to influence you. Foster Bailey says the hypothesis, based on a study of the rituals and symbols and the allegory of initiation, is as follows:
"Masonry is the descendent of, or is founded upon, a divinely imparted religion which long antedates the prime date of creation as given in our Bible. [It] is all that remains to us of the first world religion which flourished in an antiquity so old that it is impossible to affix a date. It was the first unified world religion. Then came the era of separation of many religions, of sectarianism. Today we are working again towards a universal world religion. Again then, Masonry will come into its own, in some form or another." [F. Bailey, pp. 30-31].
Bailey says that this ancient religion is attested to by "such symbols as the pyramids, both in Egypt and South America... what is left to us of the ancient mysteries." [ibid., p. 32].
He says these mysteries "were temporary custodians of the ancient truth and [are] closely allied to the Masonic work of today... and the golden thread of the living continuity can be traced through them to modern Masonry." [ibid.].
Bailey then says that we can go even further back than that in our search for the source of the Masonic inheritance:
"Masonry may therefore be as old as humanity itself, and religion as old as Masonry... the period when there emerged on earth that infant humanity of which our modern race of men are the fruitage. That period may also have been the founding of...our Masonic ritual and work...
Scientists hint at two races which preceded ours and give them names-- The Lemurian civilization and the Atlantean civilization. Ancient Lemuria saw the first human being walk on the earth. He was little more than an animal..." [ibid., p. 35].
Then Foster makes a statement about this pre-human creature that should set every Mason bolt upright in his chair:
"He was a soul in a deep and dark prison with the light that is hidden in each human form lost and veiled... He was a poor blind candidate for light, knocking blindly upon the door of the Temple. Blind and ignorant he wanders up and down, seeking light and unable to answer the questions put to him." [ibid., pp.35-36].
So we see that Bailey says this pre-human creature was "a poor blind candidate for light, knocking blindly upon the door of the Temple." That is a verbatim description of the initiate during the ceremony of the first degree of Masonry! But for those of you who are not Masons, you need not take my word for it, because in the next sentence, Foster himself says that's what it represents:
"This is beautifully taught in the E.A. [Entered Apprentice] initiation where all he can do, until the gift of light is conferred upon him is to express his willingness to seek. Every other question, when put to him, is answered by his escort." [ibid., pp. 35-36].
We can now better understand what Albert Mackey meant by his description of the symbology of the First Degree. Writing in his Encyclopedia of Freemasonry, he states: "The Entered Apprentice Degree symbolizes the creation of man and his first perception of light." [Mackey, p. 14].
Let's continue with the thread of the true meaning of the Blue Lodge initiations as Foster now proceeds to show that not only the First Degree has as its purpose to recount that time in prehistory when animal-man became man, but that the second and third degrees also tell part of this story:
"Later the Atlantean civilization succeeds and the race of men reach a point where they can begin to `subdue their passions' and cultivate those arts and sciences which will raise them up into a higher scale of living...This is the lesson of the F.C. [Fellow Craft, or Second] initiation.
Today in our Aryan race, humanity... is now ready for a further revelation. He can be permitted to take the sublime degree of M.M. [Master Mason] and receive the Master's Word for which he so long has sought... All this racial history is indicated in the work of the three degrees of the Blue Lodge...and the rhythm of the threefold work of the Past, the Present and Future lies revealed." [F. Bailey, p. 36].
If you are a Mason, I suggest you re-read the previous pages and consider how those you trusted in Masonry have lied to you from the start about the real meaning of what your initiation signified. If you were also a Christian at this time, whose Lord is the Light of the World, and "in Whom there is no darkness," can you really accept the description of your state as an Entered Apprentice as one who was in darkness, a poor, blind soul searching for light?
So there you have it. Masonry, say the New Agers, is the original religion of not only the world, but also of that part of the universe ruled by Lucifer, and it's a worship carried out in the Grand Lodge on Sirius as well as in Masonic Lodges everywhere else.
MASONIC "GROUP WORK" IS MAGIC
Earlier, we read of Masonry's true "work" as being witchcraft and magic. Foster Bailey also discusses this aspect of Masonry in his book The spirit of Masonry. He says that "even the most advanced esotericists in the fraternity" are even yet only dimly aware of the true "creative" nature of the Masonic work. He likens this creative work to that which God did when he spoke into existence the worlds through "the Word as a creating factor." He says:
"The Hindu expresses it thus: `God thought. God visualized. God spoke. The worlds came into being.' Behind the constitution of a Lodge lies this basic truth, and the work of a Lodge, through its rituals and ceremonies, is intended to be a training school for creative work." [F. Bailey, pp. 95-96].
This creative work is accomplished when "a Lodge of Masons" becomes unified and is enabled "to work together as one functioning coherent body." The Masons learn by "participating in such a ritual, to work, say and think the same thing simultaneously." [F. Bailey, p. 96].
We've already quoted parts of this earlier, in another context. But here let us point out that anyone the least bit familiar with magic and witchcraft will recognize this as a description of a witches' coven carrying out their "work" which is called "creative work."
Bailey emphasizes the need for "a formulated uniformity of thought" so that every move, every action "may have behind it, and underlying it, the concentrated attention and thought power of the assembled Masons." The power of this united thought "would be hypnotic in its potency... Masonry in its true and highest sense is magical work." [F. Bailey, p. 97].
On the next page, he amplifies this "magical work." He says a Lodge of Masons will then "work" as a group for Humanity as a whole:
"They will create a focal point for spiritual light, and will organize themselves into a body of conscious custodians of the mysteries, acting as a distributing agency for knowledge... The effectiveness of this possible work will be paralleled by the increasing sensitivity of the race to telepathic impression...They will consciously co-operate with the Lodge on High...They will act as a dedicated lens through which the light can shine in the darkness...and the mysteries of initiation will no longer be only symbolic, but will constitute a definite form of activity, carried forward upon earth." [F. Bailey, p. 98].
Bailey states that this cooperation with the lodge on High "will blend the minds of many into one directed purpose" and will help empower the candidates for initiation to meet the tests of that initiation. Then he states:
"Behind the magical work of the rituals must be the influence of the established rhythm...The materializing upon earth of the mystical vision...must be brought about by the wise working of this law of rhythm and of ritual." [F. Bailey, p. 99].
Alice A. Bailey's many New Age books also give us a key to understanding more about this group work, which is directed by the demons in the heavenlies pretending to be "Masters of Wisdom" on Shambala. In The Rays and the Initiations, she states:
"The group can be, and frequently is, responsive to the `bright centre', Shambala... Here is the clue to the significance of group work. One of its major functions, esoterically speaking, is to absorb, share, circulate, and then distribute energy." [A. Bailey, Rays, p.68; quoted in Serving Humanity, a compilation of selections from the works of Alice A. Bailey, p. 473; Lucis Publishing Co., New York; 1977].
She also discusses the "need for telepathic sensitivity in every group composed of disciples... The cultivation of an inter-relation of a telepathic nature upon the mental plane is essential." [A. Bailey, Discipleship-2, p. 63; SH, p. 467].
The demon spirit calling himself the Tibetan, Djwhal Khul, speaking through her, emphasizes the importance of this witchcraft, or group work, in "thought formulation and thought-form creation." He says:
"Then a clear thought-form can be constructed with definiteness and it can be positively directed...working on mental levels with your group brothers so that your thought-form is a part of their thought-form and you can, therefore, unitedly produce a living, embodied form which can be directed as I may determine." [A. Bailey, p. 65, Discipleship in the New Age, Vol. I, Lucis Pub. Co., New York; 1944; SH- p. 469].
The capability for this group work is not yet here, at least back when these words were written, but it will become available to the Hierarchy, we are promised, when the brothers have been better prepared for it's rigors of concentrated, purposeful thought and visualization. In the meantime, we are told,
"The spiritual thought, resulting in magical work of one brother of pure intent, is of far greater potency than that of many brothers who follow the tendencies of the personality." [A. Bailey, A Treatise on White Magic, p. 260, Lucis Pub. Co., New York, 1967; SH- p.460].
And what are the requirements for a brother to be able to take part in this witchcraft? Bailey says,
"The white magician is he who utilizes all power and knowledge in the service of the race... the technique of the Great Work... The white magician works with the forces of nature and swings them back into control of advanced humanity." [A. Bailey, p. 359, Esoteric Psychology I, Lucis Pub. Co., New York, 1967; SH- p 501].
The goal of this group work is to hasten the materializing on earth of the Hierarchy, heralded by the return of "The Christ."
EXTERNALIZATION OF THE HIERARCHY BRINGS THE ANTICHRIST
This New Age Christ is not Jesus Christ of the Christians. The Master Jesus is, New Agers say, simply a lower level initiate. But the purpose of the New Age is to bring in a one world religion and government headed by "The Christ, the Lord Maitraya," who is the Fifth Buddha and this will bring into physical incarnation the Hierarchy, itself, as Alice Bailey explains in The Rays and the Initiations:
"The externalization of the Hierarchy, therefore, and the restoration of the Mysteries,...are an expression of the inherent spiritual impulse...The Hierarchy has its own life, and its own goals and objectives [which] will become more familiar to thinking men as the Hierarchy approaches closer to the physical plane." [A. Bailey, Rays, pp. 333-35; Ponder, pp. 170-71].
In The Externalization of the Hierarchy, Bailey tells us in terms so clear even a novice Christian can understand that what we're reading about in these New Age books are the battle plans of Satan's kingdom:
"The senior Members of the Hierarchy will not at first be the ones who will make the needed approach. Under Their direction and Their close supervision, this approach will be made-- in the early stages-- by initiates...and also by those disciples who will...work under their direction. It is only in the later stages, and when the time has come for the return into recognized physical expression of the Christ, leading to the definite restoration of the Mysteries that certain of the senior members of the Hierarchy will appear and take outer and recognizable physical control of world affairs." [A. Bailey, EH, p. 570].
This is such a clear statement of the Anti-Christ setting up his one world government and universal one world religion, based on the Mystery Religion of ancient Babylon, even someone with only a sketchy notion of Revelation should be able to discern that the New Age Movement is Satan's plan to bring about the reign of the Anti-Christ over the earth. In this same book, Bailey states that this takeover will have among its goals:
"1. Creating and vitalizing the new world religion. 2. The gradual reorganizing of the social order... 3. The public inauguration of the system of initiation. This will involve the growth and comprehension of symbolism. 4. The esoteric training of disciples and of humanity in this new cycle." [A. Bailey, EH, p. 700].
In Esoteric Psychology II, she sheds more light on this event:
"Another important objective of the Plan... is the emergence into physical plane activity, of the group of souls of Whom the New Group of world Servers are the outer representatives. This appearance can be called (in Christian phraseology) the second coming of Christ with His Disciples, or it can be called the manifestation of the planetary Hierarchy, or the appearance of the Masters of the Wisdom, Who will restore upon earth the ancient mysteries and institute again the order of Initiation." [A. Bailey, EP-2, p. 649; Ponder, p. 315].
MASONRY IS THE CORE OF THE NEW AGE WORLD RELIGION
Alice Bailey finally gives away the big secret:
"[T]he Christ and the Masters are occupied with the task of preparing for the restoration of the Mysteries. This restoration will fall into three phases and will cover and include in its symbolism all phases of human unfoldment. The story of mankind will be pictorialised. These three phases correspond broadly and in a general sense to the three degrees of the Blue Lodge in Masonry. The analogy is not entirely accurate, owing to the unavoidable degeneracy of Masonry, but with the restoration of the Mysteries, Masonry will come into its own... [The ritual of the Master Mason Degree] will be objectively staged and the general public will recognize it as the major rite and ritual of the new religious institution of the period. This is the stage where the forces of resurrection are active, when the Lord is with His people and the Christ has returned to earth." (Alice A. Bailey, EH, pp. 574-5).
There you have it. I don't know how it could be any clearer. We've looked in detail at the Mystery Religions of ancient days. We've heard from the top Masonic authorities and the top New Age authorities who have agreed that Freemasonry is the repository of the Mysteries and that a New Age World Religion is being forged based on these Mysteries.
Now we've heard the direct statement from Alice Bailey/Djwahl Khul that the Blue Lodge degrees will form the heart of this new religion, and that the mystery play of the Third Degree will be staged as its "major rite and ritual."
So we see that Freemasonry is more than just the heart or core of the Antichrist's New Age World Religion--Freemasonry is the New Age World Religion!
참고 →클릭 ▶ 데이비드 E. 테일러 는 참 종? & 이단 변승우 씨 [큰믿음교회] 입신 체험담 분석 사례 - - 분별과 검증
'프리메이슨' 카테고리의 다른 글
[스크랩] 신사도 운동은 이단]- 교회 트랜스포메이션 운동의 위험들 요약 (2부) (0) | 2011.03.10 |
---|---|
[스크랩] 더치 쉬츠 (이단 신사도 운동) - 프리메이슨 칼 - 희한한 모친 살해 사건 (0) | 2011.03.10 |
[스크랩] 프리메이슨 & 일루미나티 의 정체 [2] - (동영상)2 - - 프리메이슨 말타기사단 릭 조이너 그리고 성추문 거짓 예언자 밥 존스를 경계하라 (0) | 2011.03.10 |
[스크랩] 신세계질서(NWO)를 위한 뉴에이지 종교를 창설을 위한 거대한 속임수 - `블루빔 프로젝트` (0) | 2011.03.10 |
[스크랩] 몰몬교와 프리메이슨 - 몰목교는 프리메이슨이 지배하는 종교중에 하나- ◆프리메이슨과 신사도운동 (0) | 2011.03.10 |